4p

Az első adás alapján úgy tűnik nagyon bejött a TV2-nek a hétfőre időzített Ninja Warrior, ami nagy fölénnyel nyerte a hét első napját. A vasárnap viszont az RTL filmje meglepően erős volt a Sztárban sztárral szemben.

Megoszlanak a vélemények, hogy mennyire szórakoztató 3 órán keresztül akadálypályán küzdő embereket nézni, ám úgy tűnik az első adás alapján, hogy a nézők szeretik a Ninja Warrior című műsort. Az Egyesült Államokban óriási sikerrel futó program ott jóval feszesebb, hiszen nagyjából egy órán át nézhetik a nézők a versenyzőket. A TV2 feltehetőleg a műsor jelentős költségei miatt egy nagyobb szabású, emiatt mesze nem olyan lebilincselő műsort rakott össze. Így a csatorna egy teljes estét lefed egy-egy adással. Arról korábban írtunk, hogy a Ninja Warrior miatt a műsorrendet is fenekestől felforgatták, hiszen hétfőre időzítették, miközben hétköznapi műsoraikat (Vigyázat gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma) szombatra kerül át.

A hétfői napon a TV2 kiemelkedő nézettséget ért el, hiszen aznap a 18-49 évesekből a tévé előtt ülők 22 százaléka őket követte. A főműsoridőt (19-23 óra) tekintve is erősek voltak, hiszen 17,7 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhettek aznap. Mindez azért is figyelemre méltó, mert arra, hogy az RTL Klub olyan napon szenvedjen vereséget a TV2-től, amikor műsoron van a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nem sok esetre emlékszünk. Ebből a szempontból tehát sikeresnek mondható a TV2 formabontó műsorstruktúrája. Ha azonban az érme másik oldalát nézzük, akkor nem sok öröme lehet a csatornának.


A szombati napon ugyanis teljesen súlytalan volt mindkét napi rendszerességgel jelentkező műsora. Mind a Vigyázat gyerekkel vagyok, mind az 50 milliós játszma elmaradt a hétköznapi számaitól. Bár az is igaz, hogy volt már arra precedens a közelmúltban is, hogy a hétvége első napján ennél is alacsonyabb közönségarányt érjen el a TV2. Mindezt úgy, hogy az RTL-en látható X-Faktort sem nevezhető különösen erősnek, az élő adásra nagyon kevés igazán jó hangú előadó jött össze. Pedig ebben a szakaszban már éppen ez lenne a lényeg, hiszen itt már nem arról szól a történet, hogy szerencsétlen önjelölteken nevetnek a nézők.

A TV2 két hétköznapi műsora (Vigyázat gyerekkel vagyok,és az 50 milliós játszma) nem csak szombaton okozott kisebb csalódást, de az idei évadukat tekintve is. A műsorok ugyanis elmaradnak a korábbi szériák számaitól, illetve a szeptemberben és október elején vetített programoktól, így az Áll az alku és a Séfek séfe számaitól is.

Ezekre költi vagyonát a Facebook alapítója


Ebből a szempontból a TV2-nél minden bizonnyal már várják a novembert, akkor ugyanis újabb csere következik. Az egyik ilyen program az Ázsia Expressz lesz, melynek epizódjait november 7-től tűzi műsorára a TV2. A csatorna utazós-realityje keddtől szombatig 19:00-tól, a Tények után lesz látható. Az Ázsia Expresszben hét kalandvágyó páros szerepel majd, akik többnyire a csatornához köthető celebek, mint Berki Krisztián, Kulcsár Edina, vagy éppen Gaál Noémi. A résztvevőknek négy ismeretlen országon kell túljutniuk, úgy, hogy napi egyetlen dollár áll majd rendelkezésükre. Az Ázsia Expressz műsorvezetője Ördög Nóra lesz.

A TV2 egyébként a gyengébb hétköznapok után vasárnap vigasztalódhatott, hiszen ismét a Sztárban sztár lett a hét legnézettebb műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban. A csatorna ennek ellenére nem tudta utcahosszal megnyerni az estét, hiszen az RTL Klub filmje is kimagaslóan teljesített. A Marvel univerzumból készülő produkciók közöl a Thor került adásba, amely a Sztárban sztár, az X-Faktor,és  a Ninja Warrior Hungary után a negyedik legnézettebb műsor volt a héten.

A mögöttük hagyott héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, így hétből öt napon az RTL Klub volt a győztes, míg a hétfő és a vasárnap estét a TV2 nyerte. A képernyők előtt ülők átlagosan 17,6 százaléka nézte az RTL Klubot. A Ninja Warrior erős számai ezúttal felhúzta a TV2-t, amely 12,5 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (4,7% SHR) minimálisan visszacsúszott, míg és a Cool (3,9% SHR) tartotta az egy héttel korábbi eredményét. A középmezőny végén a Viasat3 (2,2% SHR) előrébb lépett, míg a Duna TV (1,8% SHR) stagnált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!