4p

Az első adás alapján úgy tűnik nagyon bejött a TV2-nek a hétfőre időzített Ninja Warrior, ami nagy fölénnyel nyerte a hét első napját. A vasárnap viszont az RTL filmje meglepően erős volt a Sztárban sztárral szemben.

Megoszlanak a vélemények, hogy mennyire szórakoztató 3 órán keresztül akadálypályán küzdő embereket nézni, ám úgy tűnik az első adás alapján, hogy a nézők szeretik a Ninja Warrior című műsort. Az Egyesült Államokban óriási sikerrel futó program ott jóval feszesebb, hiszen nagyjából egy órán át nézhetik a nézők a versenyzőket. A TV2 feltehetőleg a műsor jelentős költségei miatt egy nagyobb szabású, emiatt mesze nem olyan lebilincselő műsort rakott össze. Így a csatorna egy teljes estét lefed egy-egy adással. Arról korábban írtunk, hogy a Ninja Warrior miatt a műsorrendet is fenekestől felforgatták, hiszen hétfőre időzítették, miközben hétköznapi műsoraikat (Vigyázat gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma) szombatra kerül át.

A hétfői napon a TV2 kiemelkedő nézettséget ért el, hiszen aznap a 18-49 évesekből a tévé előtt ülők 22 százaléka őket követte. A főműsoridőt (19-23 óra) tekintve is erősek voltak, hiszen 17,7 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhettek aznap. Mindez azért is figyelemre méltó, mert arra, hogy az RTL Klub olyan napon szenvedjen vereséget a TV2-től, amikor műsoron van a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nem sok esetre emlékszünk. Ebből a szempontból tehát sikeresnek mondható a TV2 formabontó műsorstruktúrája. Ha azonban az érme másik oldalát nézzük, akkor nem sok öröme lehet a csatornának.


A szombati napon ugyanis teljesen súlytalan volt mindkét napi rendszerességgel jelentkező műsora. Mind a Vigyázat gyerekkel vagyok, mind az 50 milliós játszma elmaradt a hétköznapi számaitól. Bár az is igaz, hogy volt már arra precedens a közelmúltban is, hogy a hétvége első napján ennél is alacsonyabb közönségarányt érjen el a TV2. Mindezt úgy, hogy az RTL-en látható X-Faktort sem nevezhető különösen erősnek, az élő adásra nagyon kevés igazán jó hangú előadó jött össze. Pedig ebben a szakaszban már éppen ez lenne a lényeg, hiszen itt már nem arról szól a történet, hogy szerencsétlen önjelölteken nevetnek a nézők.

A TV2 két hétköznapi műsora (Vigyázat gyerekkel vagyok,és az 50 milliós játszma) nem csak szombaton okozott kisebb csalódást, de az idei évadukat tekintve is. A műsorok ugyanis elmaradnak a korábbi szériák számaitól, illetve a szeptemberben és október elején vetített programoktól, így az Áll az alku és a Séfek séfe számaitól is.

Ezekre költi vagyonát a Facebook alapítója


Ebből a szempontból a TV2-nél minden bizonnyal már várják a novembert, akkor ugyanis újabb csere következik. Az egyik ilyen program az Ázsia Expressz lesz, melynek epizódjait november 7-től tűzi műsorára a TV2. A csatorna utazós-realityje keddtől szombatig 19:00-tól, a Tények után lesz látható. Az Ázsia Expresszben hét kalandvágyó páros szerepel majd, akik többnyire a csatornához köthető celebek, mint Berki Krisztián, Kulcsár Edina, vagy éppen Gaál Noémi. A résztvevőknek négy ismeretlen országon kell túljutniuk, úgy, hogy napi egyetlen dollár áll majd rendelkezésükre. Az Ázsia Expressz műsorvezetője Ördög Nóra lesz.

A TV2 egyébként a gyengébb hétköznapok után vasárnap vigasztalódhatott, hiszen ismét a Sztárban sztár lett a hét legnézettebb műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban. A csatorna ennek ellenére nem tudta utcahosszal megnyerni az estét, hiszen az RTL Klub filmje is kimagaslóan teljesített. A Marvel univerzumból készülő produkciók közöl a Thor került adásba, amely a Sztárban sztár, az X-Faktor,és  a Ninja Warrior Hungary után a negyedik legnézettebb műsor volt a héten.

A mögöttük hagyott héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, így hétből öt napon az RTL Klub volt a győztes, míg a hétfő és a vasárnap estét a TV2 nyerte. A képernyők előtt ülők átlagosan 17,6 százaléka nézte az RTL Klubot. A Ninja Warrior erős számai ezúttal felhúzta a TV2-t, amely 12,5 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (4,7% SHR) minimálisan visszacsúszott, míg és a Cool (3,9% SHR) tartotta az egy héttel korábbi eredményét. A középmezőny végén a Viasat3 (2,2% SHR) előrébb lépett, míg a Duna TV (1,8% SHR) stagnált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!