2p

A brit üzletlánc bonyolította a legnagyobb forgalmat tavaly a vegyiáruk és élelmiszerek piacán, utána viszont három magyar cég, a CBA, a Coop és a Reál következnek - derül ki az ACNielsen felméréséből.

A Tesco tavaly 554,9 milliárd forint forgalmat produkált a 2006-os 544 milliárd forint után. A második helyezett CBA-nál 525 milliárd forintot költöttünk el, a Coop pedig 440 milliárddal lett harmadik. A listát a vállalatok közlése és becslések alapján állították össze a Nielsen szakemberei.

A legdinamikusabban a Lidl fejlődött tavaly, mely 22 boltot nyitott, amiknek köszönhetően 39 százalékkal növelte forgalmát. A listavezető Tesco 122 áruházzal és 76 hipermarkettel rendelkezett 2007 végén, egy év alatt tizenegy hiper- és kilenc szupermarketet nyitott a hálózat.

Idén várhatóan a Spar fog átlag feletti mértékben fejlődni, mivel az év elején bejelentették, hogy a német üzletlánc megvásárolja a Plus 172 magyarországi boltját. A tavalyi rangsorban ötödik lett a Spar, forgalma 245,7 milliárdról 284,5 milliárdra nőtt.

A CBA, a Coop és a Reál összesen 10,5 ezer üzlettel rendelkeztek az év végén, így a magyar bolthálózat fele hazai kézben volt. A hazai hálózatok jó teljesítménye kiemelkedőnek számít Közép-Európában, a régióban máshol nem sikerült hasonló piaci részesedést produkálni belföldi láncoknak.

Az önálló kis boltok száma évről évre csökken, az ő kárukra terjeszkednek az élelmiszerláncok. A hipermarketek erőssége a háztartási vegyiáru, míg a szupermarketekben nagyrészt élelmiszert vásárolunk - derül ki a Nielsen kutatásából.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!