A Tesco tavaly 554,9 milliárd forint forgalmat produkált a 2006-os 544 milliárd forint után. A második helyezett CBA-nál 525 milliárd forintot költöttünk el, a Coop pedig 440 milliárddal lett harmadik. A listát a vállalatok közlése és becslések alapján állították össze a Nielsen szakemberei.
A legdinamikusabban a Lidl fejlődött tavaly, mely 22 boltot nyitott, amiknek köszönhetően 39 százalékkal növelte forgalmát. A listavezető Tesco 122 áruházzal és 76 hipermarkettel rendelkezett 2007 végén, egy év alatt tizenegy hiper- és kilenc szupermarketet nyitott a hálózat.
Idén várhatóan a Spar fog átlag feletti mértékben fejlődni, mivel az év elején bejelentették, hogy a német üzletlánc megvásárolja a Plus 172 magyarországi boltját. A tavalyi rangsorban ötödik lett a Spar, forgalma 245,7 milliárdról 284,5 milliárdra nőtt.
A CBA, a Coop és a Reál összesen 10,5 ezer üzlettel rendelkeztek az év végén, így a magyar bolthálózat fele hazai kézben volt. A hazai hálózatok jó teljesítménye kiemelkedőnek számít Közép-Európában, a régióban máshol nem sikerült hasonló piaci részesedést produkálni belföldi láncoknak.
Az önálló kis boltok száma évről évre csökken, az ő kárukra terjeszkednek az élelmiszerláncok. A hipermarketek erőssége a háztartási vegyiáru, míg a szupermarketekben nagyrészt élelmiszert vásárolunk - derül ki a Nielsen kutatásából.