A Tesco 602 milliárd forint forgalmat ért el 2008-ban, az 2007-es 554,9 milliárd után. A Tescót a listán a CBA, a Coop, a Spar, valamint a Reál követi.
A Nielsen rangsora, amelyet a vállalatok saját közlése és becslések alapján állított össze, rávilágít arra, hogy az emberek boltválasztásában fő szempont, hogy szeretnének egy boltban megtalálni mindent, amire szükségük van, ezért keresik a nagy eladóterű üzleteket. Ezek láncai továbbra is terjeszkednek, és hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették tavaly, az előző évhez képest.
A Tesco-Global Áruházak 2008-ban 13 hiper- és 13 szupermarkettel bővítette hálózatát. A legnagyobb eladóterű láncok közül a Tesco mellett csak a rangsorban hatodik Auchan terjeszkedett tavaly.
A rangsorban figyelemre méltó, hogy a Plus hálózatot 2008 nyarán megvásároló Spar Magyarország 2008-as forgalma 32 százalékkal, 374,17 milliárd forintra nőtt 2007-hez képest.
Bár a magyar láncok - CBA, Coop, Reál - üzleteinek száma nem bővült tavaly, előkelő pozíciójuk ritkaságnak számít Közép-Európában. A CBA a 2., a Coop a 4., a Reál pedig az 5. helyet foglalja el a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi láncok listáján.
A Nielsen felmérése a drogériák térnyerését mutatja, ez a drogerie markt terjeszkedésének következménye. Ez a bolttípus 24 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából, egyik évről a másikra. A dm boltjainak száma a tavalyelőtti 206 után múlt évben 233 lett. A Rossmann hálózata egyetlen egységgel bővült, 181-re.
A toplista érdekessége, hogy utoljára szerepelnek rajta a Plus üzletek, illetve szintén eltűnik a piacról a Héliker, mivel az északkelten erős regionális láncot megvette a Coop.
A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19.935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek, mert azokból 1100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.