2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco volt a legnagyobb forgalmú, élelmiszert és vegyi árut értékesítő kiskereskedelmi lánc 2008-ban - közölte a Nielsen piackutató hétfőn az MTI-vel.

A Tesco 602 milliárd forint forgalmat ért el 2008-ban, az 2007-es 554,9 milliárd után. A Tescót a listán a CBA, a Coop, a Spar, valamint a Reál követi.

A Nielsen rangsora, amelyet a vállalatok saját közlése és becslések alapján állított össze, rávilágít arra, hogy az emberek boltválasztásában  fő szempont, hogy szeretnének egy boltban megtalálni mindent, amire szükségük van, ezért keresik a nagy eladóterű üzleteket. Ezek láncai továbbra is terjeszkednek, és hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették tavaly, az előző évhez képest.

A Tesco-Global Áruházak 2008-ban 13 hiper- és 13 szupermarkettel bővítette hálózatát. A legnagyobb eladóterű láncok közül a Tesco mellett csak a rangsorban hatodik Auchan terjeszkedett tavaly.

A rangsorban figyelemre méltó, hogy a Plus hálózatot 2008 nyarán megvásároló Spar Magyarország 2008-as forgalma 32 százalékkal, 374,17 milliárd forintra nőtt 2007-hez képest.

Bár a magyar láncok - CBA, Coop, Reál - üzleteinek száma nem bővült tavaly, előkelő pozíciójuk ritkaságnak számít Közép-Európában. A CBA a 2., a Coop a 4., a Reál pedig az 5. helyet foglalja el a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi láncok listáján.

A Nielsen felmérése a drogériák térnyerését mutatja, ez a drogerie markt terjeszkedésének következménye. Ez a bolttípus 24 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából, egyik évről a másikra. A dm boltjainak száma a tavalyelőtti 206 után múlt évben 233 lett. A Rossmann hálózata egyetlen egységgel bővült, 181-re.

A toplista érdekessége, hogy utoljára szerepelnek rajta a Plus üzletek, illetve szintén eltűnik a piacról a Héliker, mivel az északkelten erős regionális láncot megvette a Coop.

A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19.935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek, mert azokból 1100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!