Az új belépők esélyei
A amerikai márkás mobilpiac értéke 2009-re elérheti a 6 milliárd dollárt, ezen körülbelül négy szolgáltató fér el, egyenként 5-10 millió ügyféllel, vélik az iparági elemzők. A vállalkozások azonban várhatóan csak két év működés után válhatnak nyereségessé – mondta el Daniel Schulman, a Virgin Mobile USA igazgatója a Reuters-nek, és hozzátette, egyelőre náluk sincs ez másképp. Schulman úgy látja, nagy kockázatot vállalnak a piacra lépő cégek, hiszen sokkal többről van szó, mint egy szolgáltatás felcimkézéséről.
A vegyesvállatot az anyacégek körülbelül 350 millió dollár kezdőtőkével alapították, majd 50 milliót költöttek marketingre, és az egyéb háttértámogatás kialakítására. Bár Schulmannak sikerült elég gyorsan ügyfelek tömegével bizonyítania a vállalkozás életképességét, arra is figyelmeztet: a gyors növekedés sem problémamentes. Az előfizetők elcsábítását szolgáló olcsó mobilokon ugyanis sokszor annyit sem keresnek, amennyi legalább azok beszerzési árát fedezné.
A szakértők szerint a márkás mobilszolgáltatás is lehet nyereséges, de sosem lesz rajta annyi haszon, mint a saját hálózattal rendelkező szolgáltatók esetében. Utóbbiak ugyanis 50-60 százalékos profitrátával dolgoznak, a márkázott mobilok mindössze 30- 40 százalékkal.
Hobbimobil
A Reuters által megkérdezett Accenture tanácsadója úgy látja, az Egyesült Államok piaca akár 40, viszonylag szűk célcsoportra szabott, tematikus szolgáltatásokat kínáló mobilcéget is eltarthat. A Disney például azt tervezi, ESPN sportcsatornájának márkájával, és az ehhez tartozó szolgáltatásokkal a sportrajongókat, Disney márkájával a Mickey egeres vonalért lelkesedő fogyasztókat célozza meg.
(Menedzsment Fórum)
A Virgin a mobilpiacon is sikeres
Amikor két évvel ezelőtt a Virgin először jelent meg saját márkás mobilszolgáltatásával az USA zsúfolt piacán, még nem sok jövőt jósoltak a vállalkozásnak. Azóta azonban a cég számos követőre akadt: a nagyobb márkák számára lassan presztízskérdéssé válik a mobil üzletág létrehozása.