2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor két évvel ezelőtt a Virgin először jelent meg saját márkás mobilszolgáltatásával az USA zsúfolt piacán, még nem sok jövőt jósoltak a vállalkozásnak. Azóta azonban a cég számos követőre akadt: a nagyobb márkák számára lassan presztízskérdéssé válik a mobil üzletág létrehozása.

Az új belépők esélyei

A amerikai márkás mobilpiac értéke 2009-re elérheti a 6 milliárd dollárt, ezen körülbelül négy szolgáltató fér el, egyenként 5-10 millió ügyféllel, vélik az iparági elemzők. A vállalkozások azonban várhatóan csak két év működés után válhatnak nyereségessé – mondta el Daniel Schulman, a Virgin Mobile USA igazgatója a Reuters-nek, és hozzátette, egyelőre náluk sincs ez másképp. Schulman úgy látja, nagy kockázatot vállalnak a piacra lépő cégek, hiszen sokkal többről van szó, mint egy szolgáltatás felcimkézéséről.

A vegyesvállatot az anyacégek körülbelül 350 millió dollár kezdőtőkével alapították, majd 50 milliót költöttek marketingre, és az egyéb háttértámogatás kialakítására. Bár Schulmannak sikerült elég gyorsan ügyfelek tömegével bizonyítania a vállalkozás életképességét, arra is figyelmeztet: a gyors növekedés sem problémamentes. Az előfizetők elcsábítását szolgáló olcsó mobilokon ugyanis sokszor annyit sem keresnek, amennyi legalább azok beszerzési árát fedezné.

A szakértők szerint a márkás mobilszolgáltatás is lehet nyereséges, de sosem lesz rajta annyi haszon, mint a saját hálózattal rendelkező szolgáltatók esetében. Utóbbiak ugyanis 50-60 százalékos profitrátával dolgoznak, a márkázott mobilok mindössze 30- 40 százalékkal.

Hobbimobil

A Reuters által megkérdezett Accenture tanácsadója úgy látja, az Egyesült Államok piaca akár 40, viszonylag szűk célcsoportra szabott, tematikus szolgáltatásokat kínáló mobilcéget is eltarthat. A Disney például azt tervezi, ESPN sportcsatornájának márkájával, és az ehhez tartozó szolgáltatásokkal a sportrajongókat, Disney márkájával a Mickey egeres vonalért lelkesedő fogyasztókat célozza meg.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!