Ezidáig a preferált módszer a letöltés volt az online vásárlók körében, de néhány zeneipari szakértő és elemző úgy véli, idővel hozzászokhatnak ahhoz is, hogy egy meghatározott havi összegért meghatározott részletét a zenei kínálatnak kikölcsönözzék. A piacon léteznek már olyan oldalak, amelyek ilyen előfizetéses rendszerrel működnek, például a Napster vagy a Real Networks által indított Rhapsody, de ezek közel sem olyan népszerűek, mint a letöltéseket kínáló Apple bolt. Az iTunes 70 százalékos piaci részesedését, és a több mint 125 millió legálisan letöltött zeneszámot eddig senkinek sem sikerült megközelítenie.
Az elemzők véleménye megoszlik arról, milyen hatással lesz a Virgin megjelenése a piacra. Van aki úgy véli, a márka erőssége, valamint az a céltudatosság, amellyel újabb területekre terjesztik ki tevékenységüket, megteszi majd a hatását. Egy másik szakértő azonban a Financial Times-nak nyilatkozva arra figyelmeztet, a Virgin nem fogja tudni átformálni az online zenei piac szerkezetét, főleg azért, mert az általa kínált szolgáltatás nem kompatibilis az Apple népszerű lejátszójával, az iPoddal. A Virgin azonban mindezek ellenére sem engedheti meg magának, hogy versenytársai kiszorítsák őt erről a rendkívül fontos piaci területről.
(Menedzsment Fórum)
A Virgin az első helyre pályázik az online zeneáruházak között
A brit Virgin online boltjával ma lép be az internetes zenei piacra, és máris az Apple helyére pályázik. Új előfizetéses rendszerével az iTunes uralmát szeretné megdönteni.