Az év végére közel 200-ra emelkedik a romániai leányvállalat kamionjainak száma a tavaly év végi 87-ről, és az eddig csupán fuvarszervezést végző lengyel leányvállalat is megkezdi a szállítmányozást ötven járműszerelvénnyel. A Waberers az ottani alacsonyabb költségek miatt erősíti külföldi vállalatait. Amíg Magyarországon 150 ezer, addig Romániában csak 80 ezer forint a gépkocsivezetők átlagos keresete és a súlyadók és biztosítások összege is jelentősen alacsonyabb.
Hazánk EU-csatlakozását követően a korábbi 5 ezerről 23 ezerre emelkedett a nemzetközi fuvarozásban részt vevő gépkocsik száma, amely minden eddiginél élesebb piaci versenyt generált, miközben a megbízási díjak sokszor már az önköltség alá csökkentek. Ezek a körülmények természetesen hatással voltak a Waberers International Zrt. üzleti eredményeire is, noha a cégcsoport 61 milliárd forintos nettó árbevételének háromnegyedét a nemzetközi szállítmányozás és fuvarozás teszi ki. "Azért folytatjuk a cégfelvásárlásokat, mert ebben a piaci helyzetben nem szabad megállni" - magyarázta Wáberer György. Úgy véli, hogy a szakma kis- és közepes vállalatainak is beszerzési társulásba kell tömörülniük, hogy nagyvevőként járműtől az üzemanyagon át a különféle felszerelésekig mindent előnyösebb áron szerezhessenek be - írja a Világgazdaság.