A privatizációs törvény lehetővé teszi, hogy az ÁPV Rt. 30 nappal meghosszabbítsa saját maga számára az adott pályázat értékelésének határidejét. Ez történt ezúttal is. A hosszabbításra azért volt szükség, mivel nem volt elegendő idő a beérkezett pályázatok kellő mélységű értékelésére. Hét befektető vásárolta meg a pályázati dokumentációkat, és négyen pályázatot is nyújtottak be. Köztük van olyan pályázó, amely már a korábbi pályázatokon is indult. Neveket egyelőre nem mondhatok. Május közepén telik le az értékelés új határideje, akkor derülhet ki legkorábban, hogy sikeres volt-e a harmadik tender - mondta az mfor-nak Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója.
Ugyan a pályázók kilétét homály fedi, ám a Wallis érdeklődésére vonatkozó pletykákat támaszthatja alá az a kedden közzétett hír, mely szerint a magyar vállalat logisztikai szolgáltatásokat tartalmazó jövőbeni beruházásai, illetve tenderei során a Rhenus-szal kíván együttműködni. Mint ismert a Rhenus AG korábban kétszer is indult a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. (BSZL) privatizációs pályázatán, azt azonban nem tudni, hogy az idén februárban kiírt harmadik pályázatra adott-e be ajánlatot.
A tender előélete
Mint azt az mfor korábban megírta, első alkalommal a beérkezett pályázatok nem érték el a privatizációs szervezet által elvárt szakmai színvonalat, így a három jelentkező ellenére is sikertelenné nyilvánították a tendert.
A második körben pedig az jelentette a problémát, hogy az ÁPV Rt. széles körű előzetes befektető tájékoztatása és piacfelmérése ellenére csak két pályázó, a Rhenus AG and Co. KG és a Rhenus Kft., valamint az Erdért Rt, az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. alkotta konzorciumok, adott be pályázatot. Annak ellenére volt csak két pályázó, hogy a hirdetési szakaszban számos, igen nagy nevű szakmai cég is jelentkezett. A két konzorcium pályázata az ÁPV Rt. értékelése szerint nem felelt meg a tender érvényességi kritériumainak, így idén február 9-én a második pályázat is eredménytelen lett.
Az ÁPV Rt. hamarosan kiírta a harmadik, átdolgozott pályázatát is, az egyfordulós tenderre március 16-ig lehetett pályázni. Az eredményhirdetést április 20-ra tűzték ki. Az ÁPV Rt. azonban a múlt héten harminc nappal meghosszabbította a pályázatok értékelésének határidejét.
Az ÁPV Rt. a BSZL RT. 3514 darab, egyenként 100 ezer forint névértékű, 99 százalékos tulajdoni hányadát megtestesítő részvényt kínált fel megvásárlásra. Az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában lévő MAHART-Szabadkikötő Rt. szétválásával létrejött BSZL.Rt, alaptőkéje 355 millió forint és a BSZL Rt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, valamint a MAHART-Szabadkikötő Rt. tartósan állami tulajdonban maradt vagyonának 75 évre szóló haszonélvezeti jogával.