A szakszervezetek közös közleményben bírálják, hogy az új tulajdonos nem tartja be a privatizációs szerződésben foglaltakat, amely szerint "vállalta, hogy a társaságnál jelenleg érvényes kollektív szerződést, valamint az egyéb, a munkavállalókkal kötött megállapodást az érvényesség idejéig fenntartja."
Lőrinczy Zsolt, a légiutaskísérőket tömörítő Hunacca szakszervezet képviseletében elmondta: kifogásolják, hogy a béremelésről 2006-ban született és három évre szóló megállapodást a menedzsment nem tartja be. Ennek alapján ugyanis az idén 15 százalékos béremelés járna a légiutaskísérőknek. Hozzátette, hogy szakterületi függelékek - az egyes szakterületekre vonatkozó egyedi szabályozások - tekintetében lát lehetőséget a megegyezésre.
A Malév a szakszervezetek közleményére reagálva kifejtette: a kollektív szerződést felmondó levelet még a sajtóközlemény kiadása előtt, a jogszabályokban meghatározott módon kézbesítették. A légiutaskísérők béremelését illetően a menedzsment az ebben a körben dolgozók magas, tavaly bruttó, havi 450 ezer forintos átlagjövedelmére, illetve a légitársaság nehéz anyagi helyzetére tekintettel kezdeményezte a megállapodás módosítását.
A légitársaság tulajdonosai és vezetése továbbra is elkötelezettek a megállapodás megszületése iránt - hangoztatja a Malév. A kollektív szerződésről hétfőn már tárgyaltak, ezen a szakszervezetek időt kértek, a következő fordulóra pénteken kerül sor.
A pilótákat tömörítő Hunalpa elnöke, Szentei Péter korábban az MTI kérdésére elmondta, hogy a kollektív szerződés úgynevezett szakági részében, ami a pilóták munka- és pihenőidejét, a besorolási szabályzatot és a fegyelmi eljárási rendet tartalmazza, meg tudtak egyezni. A szakszervezet kompromisszumra törekedett és elfogadta a menedzsment kérését, hogy az eddig évi 750 órában maximált repült időt 850 órára emeljék.
A Malév Zrt. a légitársaság reprezentatív szakszervezeteivel folytatott eredménytelen tárgyalás után - megegyezés hiányában - február 29-én mondta fel a 2000-ben megkötött kollektív szerződést, ami még három hónapig, május 31-ig marad érvényben.
A kollektív szerződést február 28-ig nem lehetett felmondani. A Malév menedzsmentje - ismertetése szerint - egy piackonform, rugalmas foglalkoztatást biztosító új kollektív szerződést szeretne kötni, mivel az elmúlt nyolc évben megváltoztak a piaci körülmények és a működési feltételek.