A brit reklámszakma 2003 egyik legjobbjának szavazta meg a gyermekvédő szervezet sokkoló hatású sajtóhirdetéseit.
A Barnardo alapítvány, mely már korábban is kénytelen volt visszavonni reklámját,
|
provokatív kampánnyal jelentkezett, mellyel a gyermekeket sújtó szegénység veszélyeire hívta fel a figyelmet. A sajtóhirdetések fotói újszülötteket ábrázoltak, injekciós tű, csótány vagy italos üveg veszélyes közelségében. A brit reklámfelügyelet végül betiltotta a nagy visszhangot kiváltó kampányt.
A Bartle Bogle Hegarty ügynökség magazinja ennek ellenére 2003 reklám-toplistáján a hatodik helyezést szavazta meg a jótékonysági szervezet reklámjának. A reklámügynökség magyarázata szerint 'minden hirdetésnek, amely a gyermekek szegénységére hívja fel a figyelmet, kőkeményen provokatívnak kell lennie, és a BBH méltányolja a Barnardo szándékát.' A legjobb reklám címet egyébként a Land Rover Freelander modelljének kampánya nyerte el Nagy-Britanniában.