Internetes kiskereskedelmi eladások 350 százalékkal nőttek az elmúlt öt évben és körülbelül 130 ezer üzlet kötettett a világhálón. A kutatás során négy tipikus szektor kerül górcső alá: az elektronikai termékek piaca, a zenei kiadványok, a repülőjegyek kereskedelme és az online aukciók.
Az OFT felmérésével azt kívánja kimutatni, hogy:
- a fogyasztók bíznak-e az internetes vásárlásban
- a fogyasztók ismerik-e a jogaikat online vásárláskor
- az internetes vásárlásokat bonyolító cégek tevékenysége megfelel-e a rá vonatkozó jogszabályoknak
- mi a fogyasztók véleménye a jogszabályokról.
A kutatás során az OFT konzultálni fog az internetes vásárlásokat bonyolító cégekkel, a kereskedelmi egységekkel, a fogyasztói csoportokkal és az állami szervezetekkel egyaránt. "Ez a tanulmány ki fogja deríteni, hogy a fogyasztók milyen minőségben szolgálják ki" - mondta John Fingleton, az OFT vezérigazgatója. "Elköteleztük magunkat amellett, hogy proaktívan vizsgáljuk az új és a jövőben felmerülő kihívásokat."
A tanulmány eredményeit 2007 tavaszán hozzák nyilvánosságra. Alex Brown a londoni Simmon & Simmon jogásza szerint a kutatás nem fogja nagy mértékben befolyásolni a brit fogyasztói jogokat.