A brit online kereskedelem 2010-ig elérheti a 21,6 milliárd fontos összértéket, a teljes internetes költés pedig (a különféle szolgáltatásokat is beleszámítva) ennek csaknem duplája, 39 milliárd font lesz - írja az eMarketer.
Nagy-Britannia növekvő szélessávú előfizetőszáma könnyebbé teszi az elektronikus vásárlás térhódítását. Ez pedig nemcsak az online kereskedők forgalmát lendíti fel, hanem az "offline" boltokét is, amelyek fontosabb információ (katalógus, elérhetőség, stb.) megtalálhatók a neten - vélik elemzők. Az előrejelzés szerint minden vásárlás alkalmával átlagosan 48 fontot fognak elkölteni a felhasználók.
Az online vásárlás mindennapos dolog
"A webes vásárlás ma már ugyanolyan hétköznapi dolog, mint a helyi bevásárlóutcában való sétálgatás, azonkívül tökéletesen illeszkedik mai világunk rohanó életstílusába" - nyilatkozta Geoff Iddison, az online fizetési szolgáltatásáról ismert PayPal vezérigazgatója. Az internetes vásárlásnak még bőven van hová fejlődnie Nagy-Britanniában, hiszen egy korábbi tanulmány szerint a brit felhasználók csupán egyötöde vesz valamit a neten heti rendszerességgel.