4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jövő évtől érvényes változások ellenére ragaszkodnak a cégek az étkezési utalványokhoz, miközben a kibocsátói kör állami meghatározását elutasítják - derült ki egy szerda délelőtti sajtótájékoztatón. Mfor.hu-tudósítás.

Fontos a fokozatosság a kártyás megoldásra történő átállásban

2012. január 1-től a legfontosabb változások közé tartozik, hogy az adózás mértéke megváltozik, hiszen 19,04 százalékról 30,94 százalékra emelkedik, az étkezési utalványok összege pedig a jelenlegi 18 ezer után 5 ezer forint lehet. A SZÉP kártyánál a keretösszeg 300 ezerről 450 ezerre nő, és a lehetőségek köre kibővül a vendéglátás, szabadidő-rekreáció körével, miközben kikerül ebből a körből az internet.

Ami meglepő lehet, hogy a cégek negyede nem is hallott még a bekövetkező változásokról, derült ki a Sodexo legutóbbi felmérésből. A résztvevő cégek 90 százaléka határozottan elutasítja az étkezési utalvány adható összegének csökkenését. Hasonlóan elutasításban részesült az, hogy 2012 október 1-től kormányrendelet határozza meg a kibocsátók körét. Nagy részük szerint ugyanis kifejezetten fontos az, hogy a kibocsátók piaci alapon működjenek, és legyen lehetőség választani a szolgáltatók között, ráadásul egyetértettek abban is a munkaadók, hogy a jelenlegi forgalmazók jó színvonalú szolgáltatást nyújtanak.

A választási lehetőség, a piaci alapon működő rendszer azért is fontos, mert az versenyhelyzetet teremt a kibocsátók között - magyarázta Bessenyey Bálint, a Sodexo ügyvezető igazgatója. A munkaadók véleménye szerint szükség van a papír alapú utalványokra, már csak azért is, mert a dolgozók kifejezetten szeretik ezt a formát. Emellett azonban egyetértenek abban is, hogy szükség van a fokozatosságra a papír alapú utalványokról kártyás megoldásra történő átállásban.

A szolgáltatók kiválasztásánál a cégek fontosnak tartják a jó ár/érték arányt, ami egy piaci alapon működő gazdaságban lehetőségként kínálkozik a munkaadók számára. Ugyanakkor szem előtt tartják a választás során a széles elérhetőségi kört és a szolgáltatások színvonalát.

A felmérés eredményeként kiderült, hogy a cégek 70 százaléka a jövőben a változások tükrében is ragaszkodik a cafeteria rendszerhez. Abban a tekintetben, hogy a jövőben milyen utalványt választanának, még mindig messze a legnagyobb népszerűségnek az étkezési utalvány tűnik, hiszen a válaszadó munkaadók közül 556-an jelölték meg ezt az opciót, míg második legkedveltebbnek az iskolakezdési támogatás mutatkozott.

Megújuló cafeteria-rendszer

A jövő évi szabályozásokhoz a cafeteria-rendszer is igazodik, ezért új megoldások jelennek meg a piacon - közölte Bukolyi Tamás, a Sodexo Motivációs Rendszerek kereskedelmi igazgatója. Egyik újdonság az elektronikus platform lesz, a másik lehetőség pedig a cafeteria szolgáltatások testreszabhatósága, ami a HR-esek feladatát könnyíti meg olyan módon, hogy a dolgozók egy elektronikus felületen választhatják ki a számukra szimpatikus szolgáltatások körét.

A motiváció új innovatív megközelítése érdekében kifejlesztették a 9M Motivációs Modellt, ami 9, motiváció szempontjából fontos pontra épül. Ezek közül a leglényegesebbek közé a munkahelyi környezet, a munka és szerződéses feltételek, valamint a munka és magánélet egyensúlya tartozik - részletezte Bukolyi. A hazai piacon motiváció szempontjából fejlődési potenciált jelent a minőségi munka és fejlődés, a megbecsülés és ösztönzés, valamint a mérhető célok és visszajelzés.

"Az utalványok nemcsak a munkavállaló munkaidőn kívüli életét segítheti, de lehetőséget teremt arra is, hogy a munkaadó pénz helyett például sportutalvánnyal ösztönözze a munkavállalóit arra, hogy egy közös program keretén belül nagyobb összhangba kerüljenek, ami által majd javulhat a munkahelyi környezet és hatékonyabb lehet a dolgozók közötti összhang" - magyarázta a kereskedelmi igazgató.

Székely Sarolta

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!