2.: A régi vevők elhanyagolása
Nem csak az internetre, hanem általánosan a cégek marketingjére is igaz, hogy sokkal többet költenek, sokkal jobban fókuszálnak új vevők szerzésére, mint a régiek megtartására, kiszolgálására. Pedig ez utóbbi az igazi költséghatékony marketing.
Hogyan szolgálja ki a honlapunk régi vevőinket? Próbáljunk megoldást nyújtani azokra a problémákra, amikkel vevőink inkább a cég ügyfélszolgálatához vagy vezetőihez fordulnak.
Nézzük végig a honlapunkat úgy, hogy közben egy régi vevő fejével gondolkodunk. Nyújt a honlap számára hasznos információkat, könnyen használható szolgáltatásokat? Tud rajta reklamálni, tud rajta érdeklődni?
Milyen kérésekkel, kérdésekkel, panaszokkal, visszajelzéssel szokták cégünket felhívni a régi vevők? Ha ezeket összegyűjtjük, a honlapon összeállíthatunk egy támogatási részt, aminek így nem csak a régi ügyfelek fognak örülni, de az ügyfélszolgálat is, amelynek sok munkát vehetünk le a válláról.
1.: A legnagyobb hiba: kész az oldal, hátradőlhetünk
A legtöbb új internet oldalhoz nem készül marketing-terv, ami a látogatók beterelését és számuk folyamatos növelését célozná. Magától pedig senki nem fog jönni. Ahhoz, hogy a célcsoport "felmenjen" az oldalunkra, pontosan meg kell nekik mondani, hogy miért előnyös számukra, ha ellátogatnak hozzánk, és hol találják a portált.
Mielőtt a honlap elkészül, már tudnunk kell, ki lesz a célcsoportja. Máskülönben hogyan optimalizáljuk rájuk a honlapot? Ha ezt tudjuk, akkor már az oldal tervezése alatt el kell kezdeni kidolgozni olyan marketing programokat, amik becsalogatják őket.
Ennek számos online eszköze van az alig működő reklámcsíkoktól (banner) kezdve a már jobb eredményeket elérő linkcsere programokon át a keresőkre való optimalizációig vagy a keresőszavak megvásárlásáig.
Offline, azaz interneten kívül pedig a hagyományos marketing eszközökkel lehet látogatókat szerezni: direct mail-lel, hirdetésekkel, szórólapokkal, nyereményjátékokkal stb. Egyet ne felejtsünk el: nem elég a céges autóra felírni a honlap címét, mellé kell írni azt is, hogy kinek, miért éri meg ellátogatni oda. Ennek jelentőségét jelzi: a közeljövőben a Marketing Magazin teljes száma azzal fog foglalkozni, milyen marketing eszközökkel szerezhetünk látogatókat a honlapunkra.
Forrás:
Marketing Magazin
- ingyenes marketing tippek és tanulmányok kis- és középvállalatoknak
A céges honlapok 10 leggyakoribb hibája
Sokszor nem is vesszük észre, hogy honlapunk olyan betegségben szenved, amely nem engedi rendesen funkcionálni. Mely az a tíz leggyakrabban előforduló hiba, amelyek miatt a kereskedelmi célú portálok, céges honlapok nem hozzák meg a kívánt eredményt?