Az amerikai piac felét ellenőrző Philip Morris 37 állam adminisztrációjával kötött megállapodást, amelynek értelmében visszavonja termékeit minden internetes áruházból. A cigaretták között legnépszerűbb Marlboro éppen úgy lekerül a virtuális polcokról, mint más gyártók márkái.

A döntést a hivatalos információk szerint önként vállalták a dohánycégek, ám azt a társaságokhoz közelállók szerint komoly egyeztetések előzték meg, többek között az egyik legismertebb államügyésszel, a New York-i Eliot Spitzerrel. Amerikai lapértesülések szerint a probléma leginkább abból adódott, hogy az interneten vásárolt termékeket nem sújtotta az egyes államokban jellemző adó, miután a forgalmazó vállalatok adómentes övezetekben - például indián rezervátumokban - működtek.
A kedvező áraknak köszönhetően a fogyasztók körében egyre népszerűbbé váltak az internetes boltok, ami a politikusoknak komoly fejtörést okozott. Ez utóbbiak szerint az adómegkerülés gyanúja miatt a tevékenység illegális lehet. A tiltás mellett a legfőbb érv, hogy mind komolyabb bevételkieséssel járt az e-kereskedelem az elmúlt időszakban. New York államban például minden dobozt 2,5 dollár adó terhel, miközben a felmérések szerint minden harmadik dohányzó rendelt már cigarettát a világhálón.