2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A feketegazdaság miatt kialakult versenyhátrányukra, a jogszabály előkészítésben való részvételük szükségességére, valamint a legális működés túlzott adminisztrációs, illetve anyagi terheire hívták fel a figyelmet az autós szakma érdekeinek érvényesítésére létrehozott Autós Nagykoalíció alapítói szerdai budapesti sajtótájékoztatójukon.

A járműipar különböző szegmenseit képviselő szervezetek összefogásuktól azt remélik, hogy a korábbinál sokkal hatékonyabban tudnak működni, jobban tudják képviselni érdekeiket. A szervezetek képviselői úgy érzik, sok esetben úgy születnek meg az ágazatot érintő jogszabályok, hogy azokat csak nehezen, illetve magas költségek mellett lehet betartani. Kifogásolták azt is, hogy egy-egy illegális társaságnál elkövetett bűncselekmény, vagy bekövetkezett baleset utáni ellenőrzések elsősorban a legálisan működő cégekre terjednek ki.

Nagy László, a Gépjárműbontók Országos Egyesületének vezetője elmondta, hogy mindössze 176 legális bontó működik Magyarországon, míg az illegális társaságok száma eléri az 1300-zat. Ezekkel szemben a legális cégek jelentős versenyhátrányt szenvednek el, még akkor is, ha szolgáltatásuk jóval magasabb színvonalú - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmának emelésével ismét az egekbe szökött a gázolaj kiskereskedelmi ára. Ezért a NiT Hungary úgynevezett kiskereskedelmi gázolajár bevezetését javasolja a közúti közlekedési szolgáltatói szektorban. Ezzel a fuvarozók az üzemanyag árában lévő jövedéki adó egy részét vissza tudnák igényelni.

Az Autós Nagykoalíciót tavaly december 17-én vette nyilvántartásba a Fővárosi Bíróság. Az együttműködés alapítói között van a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete (EME), a Magyar Autóműszaki Felsőoktatásért Alapítvány és a Budapesti Corvinus Egyetem is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!