A járműipar különböző szegmenseit képviselő szervezetek összefogásuktól azt remélik, hogy a korábbinál sokkal hatékonyabban tudnak működni, jobban tudják képviselni érdekeiket. A szervezetek képviselői úgy érzik, sok esetben úgy születnek meg az ágazatot érintő jogszabályok, hogy azokat csak nehezen, illetve magas költségek mellett lehet betartani. Kifogásolták azt is, hogy egy-egy illegális társaságnál elkövetett bűncselekmény, vagy bekövetkezett baleset utáni ellenőrzések elsősorban a legálisan működő cégekre terjednek ki.
Nagy László, a Gépjárműbontók Országos Egyesületének vezetője elmondta, hogy mindössze 176 legális bontó működik Magyarországon, míg az illegális társaságok száma eléri az 1300-zat. Ezekkel szemben a legális cégek jelentős versenyhátrányt szenvednek el, még akkor is, ha szolgáltatásuk jóval magasabb színvonalú - hangzott el a sajtótájékoztatón.
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmának emelésével ismét az egekbe szökött a gázolaj kiskereskedelmi ára. Ezért a NiT Hungary úgynevezett kiskereskedelmi gázolajár bevezetését javasolja a közúti közlekedési szolgáltatói szektorban. Ezzel a fuvarozók az üzemanyag árában lévő jövedéki adó egy részét vissza tudnák igényelni.
Az Autós Nagykoalíciót tavaly december 17-én vette nyilvántartásba a Fővárosi Bíróság. Az együttműködés alapítói között van a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete (EME), a Magyar Autóműszaki Felsőoktatásért Alapítvány és a Budapesti Corvinus Egyetem is.
MTI