Sikeresnek minősítette a félpénzes szállodai napokat szerdai tájékoztatóján a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Szállodaszövetség. Mint ismert, egész júniusban az idei Torkos Csütörtök mintájára a szövetség száz tagszállodájában elengedték a szállásdíj felét az üdülési csekkel fizető vendégeknek.
Az akció eredményét mutatja, hogy a szállodák júniusi bevétele megháromszorozódott az üdülési csekkek beváltásából az elmúlt esztendő azonos időszakához képest. A legnagyobb forgalmat az egri Hunguest Hotel Flóra bonyolította le, míg a második helyen a soproni Hotel Lővér végzett. A harmadik a Hunguest Grandhotel Galya lett.
A szervezők szerint példamutató volt a szállodák összefogása a hazai vendégforgalom fellendítéséért. A szövetség abban is bízik, hogy júniusban olyanok is eljuthattak valamelyik szállodába, akik eddig még nem fordultak meg hasonló környezetben.
Decemerben indul az új akció
Az akció sikerén felbuzdulva a budapesti szállodák kezdeményezésére 2006 decemberétől újabb kampány indul, amelyhez csatlakozott a magyar nemzeti légitársaság és a Budapest Airport Zrt. is. A 2007. március 31-ig tartó akció lényege, hogy három éjszaka áráért négy éjszakát tölthetnek el a vendégek egyes fővárosi hotelekben. A kampány a Budapest Winter Invasion nevet kapta, amely arra utal, hogy a külföldiek a nyári szezon után télen is a magyar fővárost válasszák pihenésük céljául, és egy éjszakával maradjanak többet a tervezettnél. Az akcióban résztvevő szállodák névsora többek között a www.budapestwinterinvasion.com címen lesz elérhető, melyet négy nyelven tölt fel a világhálóra a Magyar Turizmus Zrt.
A téli invázió népszerűsítésében a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. is részt vesz, melynek köszönhetően az akcióra érkező külföldiek egy nappal tovább élvezhetik a számos kedvezményt nyújtó Budapest Kártya előnyeit. Mindezek mellett a Malév és a Budapest Zrt. is többféle csatornán juttatja el a külföldi turistáknak a budapesti kampány híreit.