4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nézettségi szempontból az utóbbi évek legnagyobb sikerét aratta a múlt héten a Magyar Televízió, mely mindkét kereskedelmi csatornát legyőzte. Ebben igen jelentős szerepe volt az izgalmas elődöntőknek, és a véres döntőnek is.

Az RTL Klub, hasonlóan a 26. héthez, ez alkalommal is vállalta a főműsoridős elsötétítést, ami ismételten számottevően befolyásolta a nézettségi versenyt. A piacvezető csatorna idei legrosszabb eredményét érte el, igaz, még ezzel a teljesítménnyel is sikerült legfontosabb vetélytársa, a TV2 elé kerülnie. Arra azonban valószínűleg ők sem számítottak, hogy mindkét nagy kereskedelmi tévé elmaradt az M1 nézettségétől.

A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) az M1 által elért 21,9 százalékos heti főműsoridős közönségarány önmagához képest is kimagasló. Ha azt is számbavesszük, hogy a két évvel ezelőtti Európa-bajnokságon a köztévé "csak" a második legnézettebb csatorna volt, és a kontinensviadal előrehaladtával folyamatosan esett vissza az M1 nézettsége, akkor ez különösen becsülendő teljesítmény.


Az RTL Klub (a kedd esti elsötétítéssel együtt) 20,2 százalékos share-jével ezüstérmes lett, míg a TV2-nek be kellett érnie a dobogó legalsó fokával, mindössze 18,7 százalékos közönségaránnyal. A középmezőny csatornái közül a Film+ 5 százalék, a Viasat 4 százalék, a Cool pedig 2,9 százalékot teljesített.

Az m1 az egész évben megnyert esték tekintetében is beelőzte a TV2-t, előbbi 8, míg utóbbi csupán 7 napot könyvelhetett el győztesként. Az RTL Klub 177 estén volt a legnézettebb csatorna.

Ami a kronológiai sorrendet illeti, a hétfői meccs nélküli nap az év nagy részében jellemző RTL Klubos fölényt hozta. A Híradó-Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt kvartett lesöpörte a TV2 és az M1 programjait is. Némileg meglepő, hogy a tavasz folyamán a Győzike ellen még vitézkedő NCIS az RTL Klub által sugárzott Hazudj ha tudsz ellen nem tudja hozni korábbi formáját. Kedden az első, eredetileg kevésbé szórakoztatónak tartott elődöntőt játszották a vb-n. A hollandok gólzáporos meccse az uruguayi csapat ellen a kereskedelmileg fontos 18-49-es célcsoportból közel 700 ezer nézőt szegezett a képernyők elé (38% SHR). Igaz, a Hőhullám című szórakoztató összeállítás, illetve a csúcson évtizedek óta túljutott Stallone főszereplésével bemutatott film (Túl a csúcson) még relatív sokak érdeklődését váltotta ki (mindkét program hozzávetőleg 450 ezer nézőt vonzott). Kedden este az RTL Klub átadta a terepet a konkurenseknek, hiszen aznap is egy korábbi korhatár problémák miatt kirótt elsötétítéses büntetését töltötte.

Szerdán egyedül a Barátok közt tudott valami ellenállást tanúsítani a spanyol-német csata ellenében. A második elődöntő 850 ezer nézőt ért el a 18-49-es korcsoportban. Csütörtökön aztán megint jött az RTL győztes csapata, ám aznap este jól választott filmet a TV2 is, hiszen A hetedik érzék című sorozatot sikerült befogni az Egy bolond százat csinál című magyar vígjátékkal (25% SHR). A pénteki nap forgatókönyve hasonlóan alakult, azzal a különbséggel, hogy az esti sorozatok csatájában a CSI minimális különbséggel verte az NCIS-t.

A hétvége azután ismét a focié volt. Miközben a szakértők szerint a nézők igazi csemegét kaptak, a bronzmeccs a hét leggyengébb nézettségét hozta, már ami a játszott négy vb-meccset illeti. A két nagy kereskedelmi tévé csatájában a hétvége első napján az RTL teljesített jobban. Vasárnap kiemelt figyelem kísérte a száguldó cirkusz legutóbbi futamát, a Forma-1 Angol Nagydíja és Mark Webber győzelme a kereskedelmi célcsoport 42,5 százalékát ültette a képernyők elé. Este a TV2 ugyan visszavágott vetélytársának, a Shrek című animációs rajzfilm ugyanis több mint 430 ezer nézőre tett szert a kereskedelmi célcsoportból (22% SHR) – míg azonos sávban futó RTL-es konkurense (80 nap alatt a Föld körül) mindössze 13,7 százalékra volt képes. A nagy durranást azonban az M1 érte el, hiszen a döntő a kereskedelmileg fontos célcsoportban közel 1 millió, míg a teljes lakosságból 2,25 millió nézőt ért el. Ez pedig, amolyan kereskedelmi tévék előtti állapotot idézett vissza.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!