Az RTL Klub, hasonlóan a 26. héthez, ez alkalommal is vállalta a főműsoridős elsötétítést, ami ismételten számottevően befolyásolta a nézettségi versenyt. A piacvezető csatorna idei legrosszabb eredményét érte el, igaz, még ezzel a teljesítménnyel is sikerült legfontosabb vetélytársa, a TV2 elé kerülnie. Arra azonban valószínűleg ők sem számítottak, hogy mindkét nagy kereskedelmi tévé elmaradt az M1 nézettségétől.
A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) az M1 által elért 21,9 százalékos heti főműsoridős közönségarány önmagához képest is kimagasló. Ha azt is számbavesszük, hogy a két évvel ezelőtti Európa-bajnokságon a köztévé "csak" a második legnézettebb csatorna volt, és a kontinensviadal előrehaladtával folyamatosan esett vissza az M1 nézettsége, akkor ez különösen becsülendő teljesítmény.
Az RTL Klub (a kedd esti elsötétítéssel együtt) 20,2 százalékos share-jével ezüstérmes lett, míg a TV2-nek be kellett érnie a dobogó legalsó fokával, mindössze 18,7 százalékos közönségaránnyal. A középmezőny csatornái közül a Film+ 5 százalék, a Viasat 4 százalék, a Cool pedig 2,9 százalékot teljesített.
Az m1 az egész évben megnyert esték tekintetében is beelőzte a TV2-t, előbbi 8, míg utóbbi csupán 7 napot könyvelhetett el győztesként. Az RTL Klub 177 estén volt a legnézettebb csatorna.
Ami a kronológiai sorrendet illeti, a hétfői meccs nélküli nap az év nagy részében jellemző RTL Klubos fölényt hozta. A Híradó-Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt kvartett lesöpörte a TV2 és az M1 programjait is. Némileg meglepő, hogy a tavasz folyamán a Győzike ellen még vitézkedő NCIS az RTL Klub által sugárzott Hazudj ha tudsz ellen nem tudja hozni korábbi formáját. Kedden az első, eredetileg kevésbé szórakoztatónak tartott elődöntőt játszották a vb-n. A hollandok gólzáporos meccse az uruguayi csapat ellen a kereskedelmileg fontos 18-49-es célcsoportból közel 700 ezer nézőt szegezett a képernyők elé (38% SHR). Igaz, a Hőhullám című szórakoztató összeállítás, illetve a csúcson évtizedek óta túljutott Stallone főszereplésével bemutatott film (Túl a csúcson) még relatív sokak érdeklődését váltotta ki (mindkét program hozzávetőleg 450 ezer nézőt vonzott). Kedden este az RTL Klub átadta a terepet a konkurenseknek, hiszen aznap is egy korábbi korhatár problémák miatt kirótt elsötétítéses büntetését töltötte.
Szerdán egyedül a Barátok közt tudott valami ellenállást tanúsítani a spanyol-német csata ellenében. A második elődöntő 850 ezer nézőt ért el a 18-49-es korcsoportban. Csütörtökön aztán megint jött az RTL győztes csapata, ám aznap este jól választott filmet a TV2 is, hiszen A hetedik érzék című sorozatot sikerült befogni az Egy bolond százat csinál című magyar vígjátékkal (25% SHR). A pénteki nap forgatókönyve hasonlóan alakult, azzal a különbséggel, hogy az esti sorozatok csatájában a CSI minimális különbséggel verte az NCIS-t.
A hétvége azután ismét a focié volt. Miközben a szakértők szerint a nézők igazi csemegét kaptak, a bronzmeccs a hét leggyengébb nézettségét hozta, már ami a játszott négy vb-meccset illeti. A két nagy kereskedelmi tévé csatájában a hétvége első napján az RTL teljesített jobban. Vasárnap kiemelt figyelem kísérte a száguldó cirkusz legutóbbi futamát, a Forma-1 Angol Nagydíja és Mark Webber győzelme a kereskedelmi célcsoport 42,5 százalékát ültette a képernyők elé. Este a TV2 ugyan visszavágott vetélytársának, a Shrek című animációs rajzfilm ugyanis több mint 430 ezer nézőre tett szert a kereskedelmi célcsoportból (22% SHR) – míg azonos sávban futó RTL-es konkurense (80 nap alatt a Föld körül) mindössze 13,7 százalékra volt képes. A nagy durranást azonban az M1 érte el, hiszen a döntő a kereskedelmileg fontos célcsoportban közel 1 millió, míg a teljes lakosságból 2,25 millió nézőt ért el. Ez pedig, amolyan kereskedelmi tévék előtti állapotot idézett vissza.
Menedzsment Fórum