Idén 25-30 százalékkal bővülhet az online reklámpiac - mondta el a Világgazdaságnak Novák Péter, a legnagyobb hazai online marketingcég, a Kirowski digitális marketing- és médiaüzletág-igazgatója. A szakember jelezte, egyelőre nincsenek végleges adatok a tavalyi évvel kapcsolatban, az előzetes várakozások szerint viszont arra lehet számítani, hogy nettó hatmilliárd forintot költöttek el a cégek internetes hirdetésekre. Az idén ez akár másfél-két milliárd forinttal is bővülhet.
[ajanlo=1530][igazitas=right/]Novák Péter szerint az idei évben a legnagyobb lendületet a labdarúgó-világbajnokság és a választások jelenthetik az online hirdetési piacon. Ezenkívül folyamatosan lehet az új belépőkre is számítani. Novák Péter úgy látja: a mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó, úgynevezett FMCG-cégek többsége egyelőre nem ismerte fel a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ha közülük néhány átcsoportosítja a büdzséjének egy kis részét, már az több száz millió forintos emelkedést generálhat - írja a Világgazdaság.
A szélessávú hozzáférések gyors terjedése és a médiafogyasztás internet felé tolódása miatt egyre gyakrabban és főként stratégiai céllal használják az online hirdetési lehetőséget a Dreher Sörgyárak Zrt.-nél - mondta el a Világgazdaság érdeklődésére Nick Johnston, a cég marketingigazgatója. Az online marketing egy komplex kampányba építve jól szolgálja az egyes márkastratégiák megvalósítását, mivel pontos elérést, rugalmasságot, ráadásul interaktivitást kínáló eszköz - tette hozzá a vezető.