2p

A fogyasztói problémák egyre inkább összefonódnak a távközlésben, az internethasználatban és az elektronikus kereskedelemben.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint elvész a felelősség, aminek a fogyasztó "issza meg a levét".

Az érdekegyeztetési stratégia új formáiról tárgyalt legutóbbi ülésén az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület infokommunikációs szakértői munkacsoportja -- tájékoztatta lapunkat az OFE. A fogyasztói problémák egyre inkább összefonódnak a távközlésben, az internethasználatban, az elektronikus kereskedelemben, valamint a kábeltelevíziózásban. Mindegyik területen számos fogyasztói problémával találkozott az utóbbi időben az OFE. Az egyesület szerint komplex módon kell e területtel foglalkozni.

Problémát jelent, hogy az elektronikus kereskedelem szereplői -- bármelyiküknél keletkezik is a hiba -- általában egymásra mutogatnak, így elvész a felelősség. Közben a fogyasztó "issza meg a levét" például annak, hogy csak a sokadik telefonálással jut el az őt érdeklő információhoz, a honlaphoz, vagy a kapcsolat hirtelen megszakadása folytán tévesen vevőként regisztrálják.

Az OFE szerint sem az informatikai érdekegyeztető fórum, sem a távközlési érdekegyeztető fórum nem alkalmas e gondok megoldására. Problémát jelent az is, hogy az e- kereskedelmet a fogyasztóvédelmi jogszabály és a távol lévők közötti kereskedelemre vonatkozó törvény is csupán közvetve s nem hézagmentesen szabályozza.

A piacon viszont a kereskedők és a szolgáltatók egymásra mutogatása mellett egyre erősödik az igény a fogyasztók bizalmának megnyerésére. Ehhez hatásos eszköz lehet az internet önszabályozása -- véli az OFE.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!