Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint elvész a felelősség, aminek a fogyasztó "issza meg a levét".
Az érdekegyeztetési stratégia új formáiról tárgyalt legutóbbi ülésén az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület infokommunikációs szakértői munkacsoportja -- tájékoztatta lapunkat az OFE. A fogyasztói problémák egyre inkább összefonódnak a távközlésben, az internethasználatban, az elektronikus kereskedelemben, valamint a kábeltelevíziózásban. Mindegyik területen számos fogyasztói problémával találkozott az utóbbi időben az OFE. Az egyesület szerint komplex módon kell e területtel foglalkozni.
Problémát jelent, hogy az elektronikus kereskedelem szereplői -- bármelyiküknél keletkezik is a hiba -- általában egymásra mutogatnak, így elvész a felelősség. Közben a fogyasztó "issza meg a levét" például annak, hogy csak a sokadik telefonálással jut el az őt érdeklő információhoz, a honlaphoz, vagy a kapcsolat hirtelen megszakadása folytán tévesen vevőként regisztrálják.
Az OFE szerint sem az informatikai érdekegyeztető fórum, sem a távközlési érdekegyeztető fórum nem alkalmas e gondok megoldására. Problémát jelent az is, hogy az e- kereskedelmet a fogyasztóvédelmi jogszabály és a távol lévők közötti kereskedelemre vonatkozó törvény is csupán közvetve s nem hézagmentesen szabályozza.
A piacon viszont a kereskedők és a szolgáltatók egymásra mutogatása mellett egyre erősödik az igény a fogyasztók bizalmának megnyerésére. Ehhez hatásos eszköz lehet az internet önszabályozása -- véli az OFE.
A fogyasztó
A fogyasztói problémák egyre inkább összefonódnak a távközlésben, az internethasználatban és az elektronikus kereskedelemben.