2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Japánban mostanság "megmentőművész"-ként aposztrofált Carlos Ghosn a héten újabb nagy fába vágja a fejszéjét. A Nissan mellett ugyanis a napokban veszi át a francia Renault vezetését is. A kettős feladat és az újabban ismét kellemetlenebbé váló üzleti klíma azonban még számára is komoly kihívást jelenthet.

A cégek igazgatása mellett a saját időbeosztás megszervezése sem lesz könnyű feladat Ghosn számára, a két munkahely ugyanis 10 ezer kilométer távolságban található egymástól. A vezér hat hónapot kért, hogy átlássa a Renault szervezetét, erősségeit, és gyengeségeit, majd ezt követően kívánja megtenni a szükséges lépéseket.

"Nem szokásom prekoncepciók alapján dolgozni, jobbnak tartom, ha tiszta lappal kezdek neki egy ilyen fajsúlyú feladatnak. Ennek során az eddigi tapasztalataimat és a vállalat különböző szintjén lévő kollégáktól jövő információkat éppen úgy felhasználom, mint a versenytársak előremutató újításait" - vallotta meg néhány hete sikereinek egyik kulcsát Ghosn a Le Monde című lapnak.

A komorra festett kép ellenére a francia cég tavaly rekorderedménnyel zárt, hiszen 3,5 milliárd eurós profitot realizált, és 2,3 millió járművet értékesített. Sokat elmond azonban a kihívás nagyságáról, hogy 2010-re a tervek szerint közel kétszer ennyi, vagyis négymillió autót kívánnak eladni. Az eredmények az európai piac mellett nagyrészt az amerikai értékesítéstől függenek. Itt a Renault komoly lemaradásban van, s ez egyúttal azt is jelenti, hogy alacsony bázisról gyors növekedést produkálhat. Ebben természetesen a Nissan sikereire kíván támaszkodni, és a végletekig ptóbálja majd kihasználni a két cég közötti szinergiákat.

Ezen az úton már néhány lépést megtettek: a gyárak két közös termelési platformot használnak, és ezek esetében a közös beszerzések arány eléri a 70 százalékot. Amennyiben ezt széles termékskála esetén tudják alkalmazni, úgy olyan költséghatékony tandem lehet a Renault-Nissan páros, amelynek vezetője egyszerre tudja mindkét autógyárat kormányozni.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Carlos Ghosn, a tízmilliárd dolláros menedzser
Kéz a kézben fejleszt a Toyota és a Nissan
Bevált a keménykezű menedzser

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!