A cégek igazgatása mellett a saját időbeosztás megszervezése sem lesz könnyű feladat Ghosn számára, a két munkahely ugyanis 10 ezer kilométer távolságban található egymástól. A vezér hat hónapot kért, hogy átlássa a Renault szervezetét, erősségeit, és gyengeségeit, majd ezt követően kívánja megtenni a szükséges lépéseket.
"Nem szokásom prekoncepciók alapján dolgozni, jobbnak tartom, ha tiszta lappal kezdek neki egy ilyen fajsúlyú feladatnak. Ennek során az eddigi tapasztalataimat és a vállalat különböző szintjén lévő kollégáktól jövő információkat éppen úgy felhasználom, mint a versenytársak előremutató újításait" - vallotta meg néhány hete sikereinek egyik kulcsát Ghosn a Le Monde című lapnak.
A komorra festett kép ellenére a francia cég tavaly rekorderedménnyel zárt, hiszen 3,5 milliárd eurós profitot realizált, és 2,3 millió járművet értékesített. Sokat elmond azonban a kihívás nagyságáról, hogy 2010-re a tervek szerint közel kétszer ennyi, vagyis négymillió autót kívánnak eladni. Az eredmények az európai piac mellett nagyrészt az amerikai értékesítéstől függenek. Itt a Renault komoly lemaradásban van, s ez egyúttal azt is jelenti, hogy alacsony bázisról gyors növekedést produkálhat. Ebben természetesen a Nissan sikereire kíván támaszkodni, és a végletekig ptóbálja majd kihasználni a két cég közötti szinergiákat.
Ezen az úton már néhány lépést megtettek: a gyárak két közös termelési platformot használnak, és ezek esetében a közös beszerzések arány eléri a 70 százalékot. Amennyiben ezt széles termékskála esetén tudják alkalmazni, úgy olyan költséghatékony tandem lehet a Renault-Nissan páros, amelynek vezetője egyszerre tudja mindkét autógyárat kormányozni.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Carlos Ghosn, a tízmilliárd dolláros menedzser
Kéz a kézben fejleszt a Toyota és a Nissan
Bevált a keménykezű menedzser
A főnök, aki két kocsit kormányoz egyszerre
A Japánban mostanság "megmentőművész"-ként aposztrofált Carlos Ghosn a héten újabb nagy fába vágja a fejszéjét. A Nissan mellett ugyanis a napokban veszi át a francia Renault vezetését is. A kettős feladat és az újabban ismét kellemetlenebbé váló üzleti klíma azonban még számára is komoly kihívást jelenthet.