Február közepén jelenhet meg saját termékével az Egyesült Államokban a Reynolds, amely többek között a Camel márka gyártója. A piacvezető Philip Morris hasonló terméke még valószínűleg néhány hónapot várat magára, de amennyiben érdeklődés mutatkozik a fogyasztók részéről, valószínűsíthető, hogy nem sokat haboznak majd a bemutatkozással.
Az ötlet nem ezektől a cégektől származik, az első ilyen terméket a UST vezette be. Valójában nem is cigarettáról van szó, a termék lényegében egy mobiltelefon nagyságú készülék, amelybe egy ízesített, nikotinfilterrel ellátott porcelánrudat kell helyezni. A berendezés felmelegíti a filtert és így elszívhatóvá válik a "cigaretta". Mindez füstmentesen és a cigarettában található több száz mérgező anyag nélkül. A terméket elsősorban a hosszú repülőutakra fejlesztették ki a dohányosoknak, ám a jelek szerint ennél nagyobb igény mutatkozik a találmányra.
A népszerűsége mögött leginkább az állhat - vélik a szakértők, hogy a dohányosok környezetét nem zavaró módon tudnak a nikotinfüggők szenvedélyüknek hódolni. Így például olyan helyen is használható a készülék, ahol tilos rágyújtani. Ez pedig kulcskérdés a dohánycégek számára, hiszen az elmúlt negyedszázadban ezért esett vissza az értékesített mennyiség évi 640 milliárd szálról 378 milliárdra. Eközben ugyan számos per indult a dohánygyárak ellen, ám korlátozás a hirdetések mellett a cigarettázásra kijelölt helyeket tekintve volt elsősorban.
Ha tehát ezt a korlátozást meg tudják kerülni a társaságok, és társaságban is "rágyújthatnak" az emberek, könnyen lehet, hogy erre a káros szokásra ismét növekvő számban szoknak rá az emberek.