1p

Nem hazai sajátosság a diszkontok térnyerése. Az Aldi hetente öt, míg a Lidl hat üzletet nyit Európaszerte, írja a Világgazdaság.

Ha a tempón egyik diszkont sem lassít, akkor az Aldinak 2009-ig 1050, míg a Lidlnek 1550 boltja nyílik. Az olcsó vásárlás társadalmi elfogadottságát jelzi, hogy Németországban a magas jövedelműek felülreprezentáltak a diszkont vásárlói között.

A gyors terjeszkedés okát az alacsony árak mellett a termékválaszték iránti fogyasztói bizalomban látja az ACNielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős európai elnökhelyettese, aki szerint a diszkontok korunk "meghasonlott" fogyasztójának kedvében járnak: kényelmessé teszik, gyorsítják és leegyszerűsítik a vásárlást. A kutatók szerint a fogyasztókat a nagy kínálat megzavarja és kényelmetlenebbé válik a döntés. A kemény diszkontok a jövőben nem áraikkal tudnak majd labdába rúgni, fontosabb, a bolt mennyiben segíti vevőjét az idővel való takarékoskodásban, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!