A méret a lényeg. Az esemény képes beszámolója
"Az üzleti folyamatok valójában a gyakorlati munka szekrényben tárolt dokumentumai" - idézte az előadó Frederick Taylor 1925-ben elhangzott megállapítását. Akkoriban a folyamatokat elegendő volt ilyen módon nyilvántartani, és ha változás történt, akkor újraírták a könyveket. Ma merőben más a helyzet: a rendkívüli összetettségű informatikai rendszerekben elosztva megvalósuló folyamatokban a változások végrehajtása és követése rendkívüli nehézségekkel jár. Füzes szerint e probléma megoldásához a szervizorientált architektúra (Service Oriented Architecture, vagyis SOA) vezet el. Az SOA-val definiálhatóak azok a felületek, amelyekre az üzleti folyamatokat építhetők.
Az SOA-t állította előadása fókuszába Kovács András, az IQSYS technikai igazgatója, aki szerint mindez nemcsak az felépítési modell, hanem ennél több, egyfajta informatikai stratégiai megközelítés is. Komponensalapú (szabványos elemekre építő), együttműködő (szabványos információcserét hajt végre, továbbá technológiailag független) és folyamatorientált, hiszen éppen erre munkálták ki. Végül, de nem utolsó sorban az SOA által létrejött architektúra moduláris és skálázható - hangsúlyozta a szakember.