A szállítás pluszköltsége és az online vásárlás bonyolultsága is sokakat riaszt vissza az internetes vásárlástól. A kutatás szerint mindezek látszólag ellentmondó adatok, hiszen azok, akik még nem próbálták az online vásárlás lehetőségeit, éppen azoktól a a dogoktól tartanak a leginkább, amelyeket az internetes vásárlók a legfőbb előnyként neveznek meg.
Az elemzés szerint mindennek két fő oka lehet: egyrészt Magyarországon az emberek még nem igazán bíznak az online lehetőségek biztonságában, másrészt sokan tudatlanok a témában, s így félnek olyan új lehetőségeket kipróbálni, amihez nem igazán értenek.
A gyakori netezők egyharmada vásárol is a weben
A gyakori, hetente többször internetezők több mint egyharmada, 37,1 százaléka rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül - derül ki az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. közös kutatásból.