2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre nehezebb dolguk lesz a jövőben azoknak a hirdetőknek, akik a televízión keresztül akarják megnyerni termékeiknek a legfiatalabb korosztály. Egy most publikált amerikai felmérés szerint ugyanis a tizenévesek körében csupán a negyedik legkedveltebb időtöltés a tévézés.

A fiatalok kedvelt szabadidős programjai nagyot változtak az elmúlt időszakban, és ezzel hamarosan a hirdetőknek is szembesülniük kell. A gyerekek 84 százalékát immár elsősorban a világhálón keresztül tudják becserkészni a reklámozók, a célcsoport ugyanis ilyen arányban jelölte meg az online szörfözést kedvenc hobbiként. A Bolt Media kutatása szerint az új generáció háromnegyede mondta, hogy ráérő idejét a barátaival tölti, és a filmek nézése is 70 százalék feletti arányt ért el.

A korábban elsőszámú időtöltés, a tévénézés ugyanakkor a negyedik helyre csúszott vissza, miután csak a megkérdezettek 69 százaléka jelölte meg a kedvenc szabadidős tevékenységei között.

Az eszköz jelentőségének visszaszorulását jelzi a tanulmány szerint az a tény is, hogy a tinédzserek nem ismerik a vezető amerikai csatornákat. A válaszadóknak mindössze a negyede tudta megnevezni mind a négy országos csatornát, az ABC-t, az NBC-t, a CBS-t és a Foxot.

A tévéreklámok hanyatlása mellett a szakértők azzal kalkulálnak, hogy a hagyományos hirdetési formáknak is bealkonyulhat és az eddig a kampányok kiegészítő eszközeiként használt BTL módszerek kerülhetnek előtérbe. A kutatást kommentálva a Bolt Media elnöke Lou Kerner annak a véleményének adott hangot, hogy a fiatalokhoz vezető úton a leghatékonyabb eszközök a gerillamarketing és a szóbeszéd lehet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!