"A gyökerekre akarunk koncentrálni, s az eredeti történelmi értékeit hangsúlyozzuk a Mercedes márkának" - mondta Zetsche. Az autógyártó ettől az akciótól reméli a vállalat újbóli feljövetelét - írja a Forbes.
A DaimlerChrysler német-amerikai járműipari óriásvállalat tavaly 5 százalékkal 149,8 milliárd euróra növelte forgalmát. Az eladott járművek száma 4 százalékkal 4,8 millióra nőtt. Az éves üzemi eredmény elérte az 5,18 milliárd eurót, ami 10 százalékos csökkenést jelent 2004-hez képest. A konszern eredménye viszont 400 millió euróval 2,8 milliárdra nőtt. Ehhez még hozzátartozik az, hogy az utolsó negyedévben 84 százalékkal nőtt a Chrysler eredménye az előző negyedévihez képest. Egyes elemzők olyan kijelentéseket tettek, hogy a Chrysler mentette meg a Daimlert. Ez természetesen csak részben igaz, hiszen a Mercedes éppen 14500 embert bocsát el, ami a cégnek 950 millió eurójába kerül - írja az mfor.hu