2p

Amikor akár 24 órás araszolásra kényszerül a kamion vezetője a határátkelőhelynél, akkor megsérti a munka- és pihenőidőre alkalmazandó szabályt, de az érintettek bíznak abban, hogy a hatóság megértéssel kezeli az ügyet - mondta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára.

A napokban a magyar-ukrán határ magyar oldalán azért torlódtak fel a kamionok, mivel Lengyelország és Ukrajna nem tudott megállapodni a közlekedési engedélyek kontingensében, ezért a forgalom egy része a szlovák és a magyar határra terelődött át. Ezt tetézte az ukrán szigorított vámellenőrzés, amelyre a nemzetközi TIR egyezmény indokolt esetben lehetőséget ad, de most elmaradt az indoklás - mondta a főtitkár.

A kamionok vezetői - alap esetben - kétszer 4,5 órát, azaz 9 órát vezethetnek, majd 11 órás pihenőidőt kell tartaniuk. Ez az, ami nem tartható be a határ előtti torlódásban, hiszen ha kiáll a sofőr, nyomban megelőzik, és soha nem ér át a másik országba.

Ilyenkor azt teszik, hogy a hagyományos menetíró készülék korongjára ráírják a munkaidő túllépés okát, illetve az elektronikus készüléknél a kiprintelt lapra vezetik rá az okot. Ennek ellenére megsértik a formális előírást, tehát a hatóság jóindulatán múlik a szankció elmaradása - tette hozzá Karmos Gábor.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!