Klasszikus kiszervezést a magyar társaságok csak a legkézenfekvőbb esetekben (nyomtatás, postázás) alkalmaznak, ezt azonban általában nem is tekintik outsourcingnak. Ilyen típusú kihelyezést a honi cégek mintegy 70 százaléka alkalmaz.
A hazai cégek sok esetben a külföldi, esetleg multinacionális anyavállalat nyomására kerülnek szembe az outsourcing problémájával, általában felsőbb utasításra, s iránymutatás és fogalmi tisztázás nélkül kellene egy kiszervezési folyamatot levezényelniük. Más társaságok a módszert univerzális csodaszerként feltüntető szakirodalom áldozataként, divat hatására kezdenek bele a folyamatba.
Mindent egybevetve nagyon kevés az olyan eset, amikor valóban tudatosan, egy jól meghatározott változási folyamat részeként jön létre kiszervezés. Ebből egyenesen következik, hogy általában nem is hozza meg a kívánt eredményt - számol be a Világgazdaság.