Több mint 130 millió amerikai - az USA lakosságának nagyjából a fele - vásárol rendszeresen a Wal-Mart üzleteiben. Most az a kihívás, hogy e fogyasztók gyakrabban és több osztályon vásároljanak, mint eddig.
A cég három vásárló-kategóriát állított fel, s célja, hogy minél több embert csábítson át a "hűségesek" közé, akik átlagosan 57-szer vásárolnak évente a vállalatnál, élelmiszer-költségvetésük 77 százalékát költik el ott és több mint öt termékkategóriában vásárolnak. Őket követik a "szelektív" ügyfelek, akik évente átlagosan 26-szor lépik át egy Wal-Mart-bolt küszöbét, s két termékkategóriában pénzük 28 százalékát költik el ott. A harmadik kategória a "szkeptikusoké", akik ötször térnek be egy Wal-Martba éves szinten, s az alapvető háztartási kellékek kevesebb mint 10 százalékát szerzik be ott.

A marketingvezető elmondta, hogy az elsődleges cél - természetesen - a szkeptikusok meggyőzése. Ezért is helyez a cég nagy hangsúlyt termékeinek minőségére és a vásárlási élményre reklámkampányában. "A fogyasztók már tudják, hogy cégünk olcsón kínálja áruit, így adott a lehetőség, hogy a hirdetésekben másról is beszéljünk" - közölte.