2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A televíziók szempontjából a legnézettebb versenysorozatnak számító Forma 1-es versenyek a hirdetők szemszögéből is óriási jelentőségű. Egy most közölt felmérés szerint a tavalyi évben a világbajnok ugyan a Ferrari lett, ám szponzori szempontból a BMW WilliamsF1 csapat bizonyult a legsikeresebbnek.

A televíziók szempontjából a legnézettebb versenysorozatnak számító Forma 1-es versenyek a hirdetők szemszögéből is óriási jelentőségűek. Egy most közölt felmérés szerint a tavalyi évben a világbajnok ugyan a Ferrari lett, ám szponzori szempontból a BMW WilliamsF1 csapat bizonyult a legsikeresebbnek.

A Forma 1-es csapatok dollár-százmilliókban mérhető költségei miatt létkérdést jelentenek a hirdetőktől származó bevételek. Az S-Comm piackutató cég felmérése szerint nem véletlen, hogy a csapatok nemcsak az aszfalton, hanem a szponzorokért is vérre menő csatát vívnak. Az elemzők szerint ugyan a hirdetési bevételek 23 százaléka 2003-ban is a Ferrarihoz került, ám az olaszokat az értékesített hirdetési felületekben megelőzte a Williams-istálló.

A hatékonyság kérdése jelentősen érinti a szponzorokat, akik egy-egy istálló büdzséjének a 60-70 százalékát adják. A legnagyobb hirdetőnek a nem hivatalos adatok szerint a Vodafone számít, amely a Ferrarival 150 millió dolláros hároméves megállapodást kötött 2002-ben. Mint a szakemberek megjegyzik, a csapatok számára már csak azért is jelent óriási kihívást a támogatók megszerzése, mivel a dohánygyárak, mint szponzorok egyre kevésbé kerülhetnek számításba.

A hirdetések hatékonysága, - állítják az S-Comm szakemberei - a csapatok teljesítményétől és a versenyen zajló érdekes eseményektől jelentősen függ. Ezeknek köszönhetően - mutatják a felmérések - a BMW WilliamsF1 bizonyult a leghatékonyabb reklámhordozónak. Mellettük a Panasonic Toyota Racing csapatot találták a hirdetési tarifákhoz képest igen hatásosnak.

A vizsgált kiterjedt az értékesített reklámfelületekre is. Ebben a BMW Williams lett a legjobb, de rajtuk kívül még két csapat ért el kiemelkedő számokat. A Montoyát és Ralf Schumachert foglalkoztató csapat mellett a Sauber Petronas és a Panasonic Toyota esetében is sikerült elérni, hogy a kocsikat 90 százalékban borítsák reklámok.

Kapcsolódó anyag
Dohányreklámok után dohányzásellenes reklámok a F1-ben
Japán távközlési óriás a Forma 1-ben

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!