.. és újabb tíz tipp: az energiapazarlástól a tarthatatlan határidőkig.
11. A számítógéphez ragasztani a felhasználót
A mobilkommunikáció terjedése teljesen átalakítja az informatikát is, de még mindig sok cég van, amely nem alkalmazkodik ehhez. Fel kell készülni arra, hogy egyre több felhasználó laptopon, mobiltelefonon használja az internetet, nekik is biztosítani kell a szükséges frissítéseket.
12. Túl drága ellenőrző rendszerek
A cégek gyakran alkalmazkodnak a bevett szabályozáshoz az ellenőrző rendszerek kidolgozásakor, azonban ez a módszer sokszor pénzkidobáshoz vezet. Sokkal célszerűbb a döntés előtt feltérképezni a piacon meglévő rendszereket - ahelyett, hogy rögtön a legnépszerűbb mellett döntenénk.
13. A kis hibák alulbecsülése
Sok IT-vezető véli úgy, hogy a rendszere felkészült a nem várt eseményekre. Érdemes azonban szem előtt tartani, hogy a kis hibák is okozhatnak nagy problémát. A rendszer felépítésekor meg kell vizsgálni a gyenge pontokat, és ott kell megerősíteni a védelmet a külső támadások ellen.
14. Ragaszkodás a bevett szoftverekhez
Felmérések szerint a vállalati informatikában egyre inkább elterjednek az úgynevezett SaaS-megoldások, melyeknek keretében minden cég a neki szükséges szoftvereket veheti meg. Ez megkíméli attól, hogy rengeteg felesleges programot telepítsen a gépekre. Ráadásul jóval olcsóbb, ha csak a konkrét szoftvereket vesszük meg, mintha mereven ragaszkodnánk a kipróbált programokhoz.
15. A programnyelvek nem kellő összehangolása
A programozók körében gyakori hiba, hogy egy-egy programnyelven az adott platformra írt program nem biztos, hogy más platformokon is működik. Gyakran a programnyelvek összehangolása csak lassítja a fejlesztők munkáját, ezért érdemes még a program elkészítése során kipróbálni azt több nyelven és több platformon.
16. A virtualizáció elmulasztása
A cégeknek nem szabad megfeledkezni a virtualizációról sem. A beépített eszközök már hozzátartoznak a legtöbb számítógéphez, nem kell értük külön fizetni. Éppen ezért nem érdemes olyan berendezéseket venni, melyeknél plusz pénzt kell kiadni az ilyen szerkezetekért.
17. Túlzott bizalom a beszállítók felé
Sok vállalat szeret ismert beszállítókkal dolgoztatni, azonban nem érdemes maximálisan megbízni az informatikai cégekben. Ezek ugyanis gyakran olyan integrált rendszereket kínálnak, hogy ha egyszer vásárol belőle a cég, akkor szinte garantált, hogy legközelebb is tőlük fognak vásárolni. Gyakran pénzt lehet azzal megspórolni, ha több lehetséges beszállító ajánlatát tanulmányozza az IT-vezető.
18. Ragaszkodás a rossz rendszerekhez
Nem lehet minden IT-megoldás sikeres, ezzel tisztában vannak a cégvezetők is. Sokszor előfordul azonban, hogy feleslegesen ragaszkodnak egy olyan rendszerhez, melyről már bebizonyosodott, hogy nem működik. Ezzel újabb milliókat, milliárdokat dobnak ki az ablakon.
19. Energiapazarlás
Az egyre inkább elterjedt "fenntartható informatika" nem csak a környezetvédelemről szól, hanem a cégek jövedelmezősége szempontjából is fontos. Gyakori jelenség az "energiaspirál" kialakulása, ami csökkenti a vállalat teljesítményét és korlátozza a növekedést. Nem kell megvárni, míg az adatbázis eléri kapacitásának határát, már korábban is érdemes a bővítési lehetőségeket számba venni.
20. Teljesíthetetlen határidők
Az IT-projektek kezdetén gyakran teljesíthetetlen határidőket tűznek ki az informatikai vezetők a programozók számára. Sokkal szerencsésebb, ha az elején túlbecsüljük a szükséges időt, így akkor biztosan be tudjuk tartani a határidőket. Fontos a rugalmasság: a vezetőnek folyamatosan nyomon kell követnie a programozás menetét, szükség esetén módosítani kell a határidőt.
CIO.com/Menedzsment Fórum