A két cég már meg is állapodott egymással, ami azért is különleges esemény, mert a Ben & Jerrys korábban egyetlen cégnek sem adott licencjogot. A hűtött italok a tervek szerint negyedliteres (8 unciás) kiszerelésben kerülnének az üzletek polcaira. Az ital bemutatkozását a nyári időszakra időzítik - árulták el a vállalatok illetékesei.

Az AP hírügynökség szerint a Unilever által néhány éve felvásárolt jégkrémgyártó cég jellegzetes ízei köszönnek vissza az italokban, amelyek közül a banán és a csokoládé a legismertebbek. A piaci bevezetést követően az Egyesült Államokban mindenütt elérhető lesz a shake.
A Pepsinek nem ez az első különleges itala, a közelmúltban dobták piacra a Frappuccinos és a Starbucks DoubleShots nevű italokat, a fantáziadús nevek különböző erősségű és ízesítésű tejeskávét takarnak.
A most bejelentett termék az elemzők szerint jól illeszkedik a Pepsi stratégiájába. A kólaháborúból ugyan vesztesként került ki a vállalat, ám a hátrányos helyzetet és a rossz pozíciót a Pepsi növekedésre használta. Olyan piaci szegmenseket fedezett fel, amelyben komoly sikereket aratott, így 108 év után először tavaly decemberben előzte le a tőzsdei kapitalizációt tekintve nagy riválisát, a Coca-Colát. A stratégiaváltást mi sem jellemzi jobban, hogy néhány elemző a Pepsit már nem is italgyártóként aposztrofálja, hanem egy olyan élelmiszervállalatként, mely italokat is forgalmaz.