3p

Szőlőmagokból és gyümölcshéjakból készült termékével kíván betörni a hazai kávépiacra Szabó László, az úgynevezett gyümölcspresszó megálmodója. Az új termékre már a Sara Lee, Magyarország piacvezető kávéforgalmazó vállalata is felfigyelt, tudta meg az mfor.hu.

Szabó László találmányá- val (Mfor-montázs)

Saját szabadalmával, az úgynevezett gyümölcspresszóval próbálkozik a hazai kávépiacon a 44 esztendős Szabó László. Az egykori matematika-fizika tanár nem kis fába vágta fejszéjét, lévén találmányának nem a kávészemek, hanem a szőlőmagok adják az alapját.

"Hagyományos kávéfőzővel, forró vízzel elkészítve olyan főzetet kapunk a magokból, amely eddig nem hasznosított hatóanyagokat is tartalmaz. Az eredmény egy mélybíbor színű frissítő ital" - mondta el lapunk megkeresésére Szabó László.

A gyümölcspresszó megálmodója szinte véletlenül fedezte fel ezt a különlegességet. A kilencvenes évek végén szőlőmagból készült olajjal szeretett volna kereskedni, a több száz kilogramm magot azonban egyetlen üzemben sem sajtolták le, mondván, a durva szemcsék tönkreteszik a gépeket. Pedig a szőlőmagból készült olaj nem lett volna rossz üzlet: egyes országokban literenként 20 ezer forintnak megfelelő összeget is elkérnek érte.

"Elkeseredésemben elkezdtem kísérletezni" - meséli Szabó László. - "Megnéztem, kávéfőzővel is kinyerhető-e olaj a magokból. Kiderült, lefőzéssel értékes italt kapunk. Később napon szárított gyümölcshéjakat is hozzákevertem. Ez nem csak az íz miatt lényeges, a gyümölcsök héjai és magvai ugyanis számos vitamint tartalmaznak. Ez a kávészemekről már nem mondható el.

Szabó László szerint erre a különbségre építve lehet felfuttatni a terméket. Míg a feketekávé az égetett anyagok miatt korántsem nevezhető egészségesnek, addig a gyümölcspresszó kifejezetten ajánlható szív- és érrendszeri, valamint magas vérnyomástól szenvedő betegeknek. Mivel koffeint sem tartalmaz, terhes nők és gyermekek is fogyaszthatják.

Az új termékre a Sara Lee, Magyarország piacvezető kávéforgalmazó vállalata is felfigyelt. A cég már tárgyal a feltalálóval, de még nem döntött a forgalmazásról. A megállapodás létrejöttét megnehezítheti, hogy Szabó Lászlóék nyíltan hirdetik a feketekávé rákkeltő hatását, szembeállítva azt a kifejezetten egészségesnek nevezett termékükkel. A gyümölcspresszó elterjedése azonban elvileg jó üzletet ígér a forgalmazók számára:

"Egyre többen gondolják meg, mit isznak, nő az egészséges életmódot követők száma. A gyümölcspresszó fogyasztásával ráadásul a kávézás hangulatáról sem kell lemondani" - véli Szabó László.

Az új termék egyébként már most is kapható a drogériákban, nagykereskedelmi áruházakban és egyes kávézókban. Sőt, márciustól egy nemzetközi hipermarket-lánc polcairól is elérhető lesz, s már a jelentősebb nemzetközi és hazai szállodaláncok is a jelentkezők között vannak.

A gyümölcspresszó egyébként már külföldre is eljutott: több tízezer adagot szállítottak belőle Kanadába, Szlovákiába és Romániába, de hamarosan Németországban is forgalomba kerül.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!