A European Freight and Logistics Leaders Forum éves konferenciáján az államtitkár elmondta: Magyarországon az állami támogatással kiépült 13 kiemelt logisztikai központ mindegyike elérhető vasúton, s csaknem valamennyi autópályán is, ugyanakkor kedvezőtlen, hogy a logisztika is főváros-centrikus, mivel 3 logisztikai központ is itt található.
A 2007-2013 közötti időszakra érvényes II. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében sikeres pályázatok nyomán az Európai Unió strukturális és kohéziós alapjaiból jelentős összegeket, a beruházás értékének akár 80 százalékát lehetne logisztikai fejlesztésekre igénybe venni. Az államtitkár közölte: ahhoz, hogy Magyarország európai színvonalra emelje közlekedés-logisztikai rendszerét, 2007 és 2013 között mintegy 2800 milliárd forint fejlesztésre lenne szükség.
800 milliárdos vasútfejlesztés
Horváth Csaba Zsolt emlékeztetett arra, hogy bár az elmúlt időszakban a fenntartási költséggel együtt évente 150-160 milliárd forintot fordított a költségvetés útfejlesztésre, a magántőke és az EU-s források bevonásával Magyarország képes lesz erre az erőltetett ütemű fejlesztésre. Az államtitkár megemlítette, hogy az összes közlekedési-logisztikai beruházáson belül a II. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében vasútfejlesztésre mintegy 800 milliárd forintot, a vízi közlekedés infrastruktúrájának fejlesztésére pedig mintegy 80 milliárdot terveznek költeni.
A hazai logisztikai piac mérete mintegy 1000 milliárd forint, és 400-500 cég működik teljesen vagy részben ebben az ágazatban. Kiemelt logisztikai központ található Sopronban, Győrben, Székesfehérváron, Csepelen, Nagytétényben, Soroksáron, Baján, Szolnokon, Miskolcon, Debrecenben és Záhonyban, míg Nagykanizsán és Szegeden már kijelölték a területet, ahol a jövőben megindulhat a fejlesztés.
MTI / Menedzsment Fórum