A 80 százalékban a francia-német European Aeronautic Defence & Space Co. N.V., 20 százalékban a brit BAE Systems Plc. tulajdonában álló Airbus azt reméli, a helyi üzemmel versenyelőnyhöz juthat a Boeinggel szemben. A rövid hatótávolságú repülőgépek iránt az elkövetkező 10-20 évben várhatóan megerősödő kínai kereslet, melynek kielégítéséért intenzív piaci harcot folytat a két cég.
Az EADS vezérigazgatója, Thomas Enders a német Focus magazinnak áprilisban úgy nyilatkozott, hogy az A320-as repülőgép-család építése Kínában 2008 végén indulhat meg, az első szállításokra 2010 elején kerülhet sor. Az elkészült üzemben majd négy repülőgépet gyárthatnak havonta.
Az összeszerelés jellemzően kisebb része a repülőgépgyártás termelési költségeinek. Az Airbus a nagy alkatrészeket jelenleg is különböző üzemeiben - főként Németországban, Nagy-Britanniában és Franciaországban - gyártja, majd azokat Toulouseban és Hamburgban építi be a készre szerelt repülőgépbe.
MTI/Menedzsment Fórum
A kínai kormány is rábólinott a tiancsini Airbus üzemre
A kínai kormány megadta a hozzájárulást az Airbus A320 összeszerelő üzemének megépítésére Tiancsinben - jelentette a hivatalos Xinhua hírügynökség. A francia közlekedési miniszter, Dominique Perben már a múlt hónapban nyilatkozott arról, úgy véli, Peking elfogadta a fővárostól alig egy órányira lévő Tiancsint a beruházás színhelyéül.