A kevesebb cigarettát tartalmazó dobozokra való áttérés a BAT előzetes számításai szerint nem jár jelentős értékesítéscsökkenéssel, így várhatóan nem hat majd károsan a kormányzati bevételekre sem - közölte a BAT illetékese.
Magyarországon a Continental Dohányipari Zrt. volt az első cég, amely bevezette a 19 szálas kiszerelést, több mint három éve - mondta el Sánta János, a társaság elnöke. A vállalat célja a lépéssel az volt, hogy a piaci részesedés megőrzése érdekében a riválisokhoz képest olcsóbbnak tűnjön a termékük.
A középkategóriás termékeknél a hazai piac második számú forgalmazója, a Philip Morris Magyarország Kft. indította el a szálcsökkentési folyamatot az idén tavasszal. A társaság a fogyasztói igényekre reagálva azóta több márkáját is átállította erre a csomagolásra, ezzel párhuzamosan árcsökkentést is végrehajtott - közölték a Világgazdaság érdeklődésére a vállalatnál.
Nemzetközi szinten egyébként elfogadott, hogy még kisebb kiszerelésben hoznak forgalomba cigarettát, így például Németországban elterjedt a 17 szálas változat, míg Szlovákiában és Romániában a 10 szálas csomagolás - írja a Világgazdaság.