2p

A napokban került az üzletekbe a legnagyobb hazai cigarettamárka, a piacvezető British American Tobacco (BAT) Hungary által gyártott Sopianae 19 szálas változata - tudta meg a Világgazdaság Bede Ritától, a társaság kommunikációs igazgatójától. Az érintettek szerint általános trend, hogy mérséklik a dobozokba kerülő szálak számát - áll a Világgazdaság beszámolójában.

A kevesebb cigarettát tartalmazó dobozokra való áttérés a BAT előzetes számításai szerint nem jár jelentős értékesítéscsökkenéssel, így várhatóan nem hat majd károsan a kormányzati bevételekre sem - közölte a BAT illetékese.

Magyarországon a Continental Dohányipari Zrt. volt az első cég, amely bevezette a 19 szálas kiszerelést, több mint három éve - mondta el Sánta János, a társaság elnöke. A vállalat célja a lépéssel az volt, hogy a piaci részesedés megőrzése érdekében a riválisokhoz képest olcsóbbnak tűnjön a termékük.

A középkategóriás termékeknél a hazai piac második számú forgalmazója, a Philip Morris Magyarország Kft. indította el a szálcsökkentési folyamatot az idén tavasszal. A társaság a fogyasztói igényekre reagálva azóta több márkáját is átállította erre a csomagolásra, ezzel párhuzamosan árcsökkentést is végrehajtott - közölték a Világgazdaság érdeklődésére a vállalatnál.

Nemzetközi szinten egyébként elfogadott, hogy még kisebb kiszerelésben hoznak forgalomba cigarettát, így például Németországban elterjedt a 17 szálas változat, míg Szlovákiában és Romániában a 10 szálas csomagolás - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!