1p

A magyar közlekedéspolitika kiemelt céljai közt szerepel a korszerű kombinált fuvarozási mód, a közúti-vasúti-vízi átrakó terminálok fejlesztése, mert ezek teszik lehetővé a környezetkímélő árufuvarozás részarányának növelését - mondta Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kijelölt infrastruktúra államtitkára.

Az Európai Unió kombinált árufuvarozásának fejlesztésével foglalkozó Marco Polo programbizottsága által szervezett konferencián a kijelölt államtitkár közölte: a költségvetés 2005-ben 500 millió forinttal támogatta a magyar kombinált áruforgalom, a terminál-kikötői szolgáltatási tevékenység, a vasúti-belvízi árutovábbítás üzemeltetését.

Jean Trestour, az Európai Bizottság energia- és közlekedési igazgatója kiemelte, hogy a 2003-tól 2006-ig tartó Marco Polo I-es program évente 25 millió euróval segítette a közúti áruforgalom vasútra, belvízi utakra, illetve partmenti hajózásra történő átterelését, míg a 2007-2013-as időszakra ez az összeg évente 60 millió euróra nő.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!