Ezzel a szereplésével kapcsolatban ugyanakkor kellemetlen meglepetés érte Bohlent. A szereplésével készült kampányok anyagát ugyanis a konkurencia, az árait a zenészt szerződtető cég áraival összehasonlító hirdetésekhez használta fel.
A reklámban a MakroMarkt és a Media-Markt termékeit vetik össze, természetesen az utóbbi áruház kedvezőbb kínálatát hangsúlyozva. Mindezt úgy mutatja be a Media-Markt kampánya, hogy saját hirdetésében szerepelteti a konkurencia arcát, Dieter Bohlent, amint a drágább termékeket kínálja a vásárlóknak.
Ennek eredményeként a Media-Marktot bíróság elé kellett állnia, ám az ügyben eljáró frankenthali szövetségi bíró úgy vélte, hogy az eset etikailag ugyan támadható, de nem sért törvényt, sem az árak összehasonlításával, sem Bohlen arcának felhasználásával.
A bíróság indoklásában az szerepelt, hogy bár a Media-Markt nem kötött szerződést a zenésszel imázsának felhasználására, de az ellenkampányába behelyezett kép az eredeti reklámanyag átvétele - amely a Bild egyik tavaly novemberi számában jelent meg -, így a személyiségi jogokat tiszteletben tartották.
Magyarországon sem mindig jön be az ellenkampány
Hazánkban a Gazdasági Versenyhivatal abban az esetben ítéli el az ellenkampányt, ha az nem a valós tényekre alapul. Elítélték például a Tesco-Globál Áruházak Rt.-t, valamint az Auchan Magyarország Kft.-t a fogyasztók megtévesztése miatt, mivel ár-összehasonlító reklámtáblákat alkalmaztak üzleteikben.
A saját és versenytárs árucikkeinek összehasonlítását azért nem tartotta megengedhetőnek a hatóság, mivel nem lehettek abban a helyzetben, hogy a konkurencia valós árait közöljék. Ebben az esetben a kiélezett harcot folytató feleket 10-10 millió forint büntetés kifizetésére ítélte a GVH.
Hasonlóan ellenkezett a versenyjoggal a Tesco eljárása, mikor cikkeit megalapozatlanul a legolcsóbb szóhasználattal hirdette a kitett táblákon, illetve akciós újságjaiban. A Tesco még ennél is messzebbre ment, mikor 2000-ben az Auchan parkolójában osztogatta a saját és az A betűvel jelölt versenytárs árait összehasonlító szórólapjait. A reklámanyag természetesen azt bizonyította, hogy a Tesco vásárlói jelentős összegeket takarítanak meg, azonos termékek esetében.
A GVH azonban megállapította, hogy hiányosan tájékoztatták a szóróanyag közönségét, többek közt számos cikk ára eltért, illetve voltak olyan áruk, melyek nem is szerepeltek az Auchan kínálatában.
Éles versengés alakult ki akkor is, mikor 2002 tavaszán belépett a magyar piacra az Elektro World, és példa nélkülien alacsony áraival akciókra kényszerítette a konkurenseit, elsősorban a Media Marktot.
A konkurensek is felhasználták Dieter Bohlent a reklámjaikban
A Modern Talking egykori vezetője, Dieter Bohlen számos márkához adta már a nevét, többek között ő a MakroMarkt reklámarca.