2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A német közlekedési miniszter ellenzi a Deutsche Bahn AG (DB) vasúttársaság privatizációját, néhány ágazatának részleges magánkézbe adását azonban nem zárta ki. Peter Ramsauer a Welt am Sonntag című lapnak fejtette ki véleményét.

A miniszter annak ellenére kardoskodott a magánosítás ellen, hogy a monopóliumok vizsgálatával megbízott független tanácsadó testület a közelmúltban a cég feldarabolását és részleges privatizációját javasolta a berlini kormánynak.

Az úgynevezett monopólium bizottság akkor kifejtette: a DB szállítási üzletágát komoly előnyhöz juttatja, hogy a cég ellenőrzi a vasúthálózatot. Ez a legfőbb oka annak, hogy mostanáig nemigen alakult ki igazi verseny a vasúti személy- és teherszállítás piacán.

A testület szerint az volna a kívánatos, ha valamennyi szereplő egyenlő feltételekkel férne hozzá a sínhálózathoz, pályaudvarokhoz és az infrastruktúra egyéb elemeihez.

Ramsauer a Welt am Sonntag című lapnak nyilatkozva leszögezte: továbbra is állami tulajdonban kell tartani a vasút sínhálózatát és infrastruktúráját. Hozzátette azonban: megfontolandó lehet a vasút szállítási és logisztikai ágazatának a részleges privatizálása. 

A német vasút reformja 1994-ben, a nyugatnémet Bundesbahn és a keletnémet Reichsbahn egyesülésével kezdődött, és az országot vezető nagykoalíció 2005-ös megalakulásakor a részleges privatizáció bekerült a kormányprogramba.

A kormánypártok tavaly állapodtak meg a személy- és árufuvarozást végző DB Mobility Logistics AG 24,9 százalékának magánkézbe adásáról, de a cég papírjait a gazdasági válság miatt végül mégsem vezették be a tőzsdére.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!