A miniszter annak ellenére kardoskodott a magánosítás ellen, hogy a monopóliumok vizsgálatával megbízott független tanácsadó testület a közelmúltban a cég feldarabolását és részleges privatizációját javasolta a berlini kormánynak.
Az úgynevezett monopólium bizottság akkor kifejtette: a DB szállítási üzletágát komoly előnyhöz juttatja, hogy a cég ellenőrzi a vasúthálózatot. Ez a legfőbb oka annak, hogy mostanáig nemigen alakult ki igazi verseny a vasúti személy- és teherszállítás piacán.
A testület szerint az volna a kívánatos, ha valamennyi szereplő egyenlő feltételekkel férne hozzá a sínhálózathoz, pályaudvarokhoz és az infrastruktúra egyéb elemeihez.
Ramsauer a Welt am Sonntag című lapnak nyilatkozva leszögezte: továbbra is állami tulajdonban kell tartani a vasút sínhálózatát és infrastruktúráját. Hozzátette azonban: megfontolandó lehet a vasút szállítási és logisztikai ágazatának a részleges privatizálása.
A német vasút reformja 1994-ben, a nyugatnémet Bundesbahn és a keletnémet Reichsbahn egyesülésével kezdődött, és az országot vezető nagykoalíció 2005-ös megalakulásakor a részleges privatizáció bekerült a kormányprogramba.
A kormánypártok tavaly állapodtak meg a személy- és árufuvarozást végző DB Mobility Logistics AG 24,9 százalékának magánkézbe adásáról, de a cég papírjait a gazdasági válság miatt végül mégsem vezették be a tőzsdére.
MTI/Menedzsment Fórum