Az IDG által készített tanulmány szerint, gyakran igen vontatott az online ügyfélkezelés, az interneten történő információkérésre lassan érkezik válasz. Összesen csak a cégek 41 százaléka válaszolt az ügyfeleknek 48 órán belül, noha mindegyikük ezt állította magáról. Ráadásul a vállalatok 37 százaléka egyáltalán nem is reagált, noha néhányuk egy automatikus válaszrendszerrel jelezte, hogy az üzenet megérkezett, és a cég hamarosan választ az érdeklődőnek.
Visszaélések is történtek az online ügyfelek adataival, a cégek 15 százaléka ugyanis engedély nélkül eladta azokat.
Pozitív dolog, hogy a Fortune 100 cégek majdnem mindegyike elhelyezett az oldalán az adatkezelésre vonatkozó felhívást. Az IDG vizsgálata néhány cégnek az eljárását emelte ki, ezek a Freddie Mac Inc., Costco. and Verizon Communications Inc. A legjobbnak a Lowe’s Companies Inc. rendszerét találták.
A legnagyobbak gyakran mellőzik az online ügyfeleket
Egy most közzétett elemzés szerint a legnagyobb cégek, vagyis a Fortune 100-as lista tagjai lassan alkalmazkodnak az ügyfelek online igényeihez.