2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nissannál végrehajtott változtatások után az autóipari csodamenedzsernek tartott Carlos Ghosn most a Renault körül készül rendet tenni. A vezérigazgató által tavaly év végén megkezdett program 2009-re óriási profitot ígér.

A Japánban "megmentőművész"-ként és "költség-gyilkos"-ként éppen úgy aposztrofált Carlos Ghosn nagy fába vágja a fejszéjét. A francia Renault 44 százalékos tulajdonában lévő Nissant követően az anyavállalatnál kell bizonyítania zsenialitását. A menedzser úgy tűnik a jól bevált receptet kívánja az európai vállalatnál is alkalmazni: kíméletlen lefaragás mellett a lehető legnagyobb növekedés. Így a profitmaximalizálás "extrém formája" valósulhat meg, hiszen bevételi és kiadási oldalról is nő a margin. A brazil származású francia menedzser szerint a kontinensen néhány év múlva a Renault lesz a legnyereségesebb autógyártó.

Ghosn: nem dőlhetünk hátra

A társaság nem szorul komoly átszervezésre - szögezte le az igazgató. Növekedésre, erős brandre és önmagával szemben is következetes menedzsmentre van szüksége a Renaultnak - "adta meg a hangot" a cégvezető.

Annak ellenére, hogy Ghosn "egyszer már megcsinálta", az elemzők egy része óvatosan fogadta a "Commitment 2009" névre keresztelt programot. Eszerint a következő években 800 ezerrel 3,3 millióra nő az évente értékesített járművek száma. A tavalyi 3,2 százalékos forgalomarányos nyereségráta pedig 6 százalékosra bővül. A cégvezető ígérete szerint a részvényesek lesznek a program igazi nyertesei, akik papíronként a jelenlegi 1,8 euró helyett 4,5 eurót kapnak majd.

A növekvő termelés miatt a menedzsment nem számol elbocsátásokkal, igaz a létszámot sem tervezik bővíteni. Ami viszont több lesz, az a modellek száma. A következő három évben 26 új autótípussal lépnek piacra, ezek fele ráadásul teljesen új fejlesztés lesz, míg a többi jelenlegi típusok megújított verziója. Az új modellek között olyan, a Renault által eddig mellőzött kategóriákban kívánnak versenyre kelni a konkurensekkel, mint a városi terepjárók (SUV), sportautók és a luxuskategória alsó szegmenségbe tartozó járművek.

Carlos Ghosn szerint csak megfelelően diverzifikált kínálati portfolióval vehetik fel a versenyt a konkurensekkel. Jelenleg a cég óriási kockázatot vállal azzal, hogy kizárólag a Mégane-család konjunktúrája szerint változnak az eredmények, a vállalat nyereségének a felét hozzák most ezek a modellek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!