Az elsődleges nyilvános kibocsátással a cég akár kétszázmillió fontot (75 milliárd forint) is felhajthat a további terjeszkedéshez - írta a The Daily Telegraph.
A lap banki forrásai szerint a Wizz Air most válogatja a bevezetés tanácsadóit; a megbízásért olyan nevek állnak sorba, mint a Goldman Sachs, a JP Morgan, a Morgan Stanley - e három bank állt a spanyol fapados Vueling légitársaság sikeres kibocsátása mögött -, valamint a UBS, a Crédit Suisse és a Citigroup. Az értesülés szerint a piacon a Morgan Stanley-t és a Citigroupot tartják esélyes befutónak.
A kibocsátást még az év vége előtt tervezik, és a tranzakció várhatóan a Vuelingnél is magasabbra értékeli majd a magyar céget; a spanyol cég piaci tőkeértéke jelenleg 640 millió euró (435 millió font).
Kázmér Natasa, a vállalat kommunikációs igazgatója az MTI szerdai megkeresésére nem kívánta érdemben kommentálni a cikkben foglaltakat.
A The Daily Telegraph elemzése szerint Váradi József vezérigazgató "kiszúrta azt a lehetőséget", amely az EU-határok megnyitásával állt elő több százezer, nyugaton munkát kereső kelet-európai szállítására. A lap szerint Váradi annak tulajdonítja a Wizz Air sikerét, hogy "a Ryanair előtt látta meg" a lehetőséget.
A londoni kibocsátással szerezhető tőke hozzájárul további 32 Airbus A320-as repülőgép 2012-ig tervezett megrendelésének finanszírozásához, áll a cikkben.