4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Heteken belül eléri a háromszázezret a kibocsátott SZÉP Kártyák száma. A K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank legfrissebb, március eleji adatközlése szerint több mint 270 ezer munkavállalónak van már elektronikus utalványkártyája. A Nemzeti Üdülési Szolgálat és a három pénzintézet által rendelt friss piackutatás eredményei szerint a megkérdezett munkavállalók 43 százaléka részesül az idén béren kívüli juttatásban. Azok közül, akik ma nem kapnak cafeteriát, a legtöbben a SZÉP Kártyát választanák, olvasható az mfor.hu-nak küldött közleményben.

A béren kívüli juttatásban részesülő munkavállalók több mint a fele 53,5 százaléka kapja a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) által forgalmazott étkezési utalványt, míg SZÉP Kártyára az alkalmazásban állók 48 százalékának utalnak. A kibocsátó pénzintézetek és a NÜSZ Kft. közös kutatása szerint jelenleg a munkavállalók 43 százaléka részesül valamilyen béren kívüli juttatásban – a harmadik legnépszerűbb elem az utazási támogatás, amelyet a cafeteriában részesülő dolgozók ötöde kap.

Tíz százalék egészségpénztári támogatásban részesül. A béren kívüli juttatásban részesülő válaszadók 7,5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy Erzsébet-utalványt, SZÉP Kártyát és utazási támogatást is kap, míg további 27 százalékuknak jár az Erzsébet-utalvány mellett a kártyára is juttatás, olvasható a közleményben.

A Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft., valamint a kártyakibocsájtó pénzintézetek (K&H, MKB, OTP) megbízásából, 500 főt érintő, reprezentatív telefonos közvélemény-kutatást február 28 és március 8. között készítették, 30 és 50 év közötti munkavállalók megkérdezésével.

A reprezentatív kutatásból kiderül: a SZÉP Kártya a 40 évnél fiatalabbak, az Erzsébet-utalvány pedig a nők körében népszerűbb. A kisebb településeken lakók inkább az utalványt, a megyeszékhelyen élők pedig a kártyát kapják, míg a fővárosiaknál kiemelkedően magas az utazási támogatásban részesülők aránya.

A juttatások közül a többség (majdnem 60 százalék) maga választhatott – a válaszadók 42,5 százaléka mondta azt, hogy számára meghatározták a cafeteria formáját, további 42,2 százalékuk választhatott, de egy előre megadott listából, míg 14,9 százalék válaszolta, hogy szabadon határozhatta meg azt, milyen formában kapjon béren kívüli juttatást. (A megkérdezettek 0,4 százaléka nem válaszolt).

A munkavállalók többsége ugyanakkor úgy nyilatkozott, ha választhatna, biztosan igényelne SZÉP Kártyát. A többség pontosan tisztában van azzal, hogy a kártyával meleg étkezést, belföldi pihenést is ki lehet fizetni – valamivel kevesebben tettek azonban említést a Széchenyi Pihenő Kártya legszélesebb körben felhasználható, rekreációs alszámlájáról. (Innen egyébként a színházjegyektől, kezdve a múzeumi, állatkerti látogatást, az edző- és fitnesztermek, fürdők, lovardák és a hazai sípályák belépőit is ki lehet fizetni, de az alszámla felhasználható masszázs, szolárium vagy egyéb rekreációs szolgáltatások igénybevételekor is).

A közlemény szerint azok közül, akik jelenleg nem kapnak SZÉP Kártyát, de kapnak cafeteriát, 67 százalék nyilatkozott úgy: igényelné a juttatást munkáltatójától. A béren kívüli juttatásban nem részesülőknél az arány még nagyobb: majdnem négyötödük nyilatkozott úgy, hogy szeretné ha SZÉP Kártyán kaphatna fizetése mellé némi kiegészítést. A vágyott elemek között a második helyen – szorosan a kártya mögött – az Erzsébet-utalvány szerepelt.

A kártya népszerűségének növekedését támasztják alá a legfrissebb kibocsátói adatok is. A március eleji adatközlés szerint immáron több mint 270 ezer munkavállaló rendelkezett SZÉP Kártyával. A K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank már mintegy tízezer munkáltatóval kötött megállapodást (mint ismert a kártyát a munkáltatók igényelhetik dolgozóik számára). Jelentősen emelkedett az elfogadóhelyek száma is, a kibocsátó intézmények immáron több mint 12 ezer elfogadóhellyel kötöttek szerződést.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!