Hogy megtaláljon a kereső
5. A letöltési idő rövidítése
A díszes képek és animációk csak akadályokat gördítenek az információáramlás útjába. Győződjön meg arról, hogy látogatói könnyedén megtalálják, amit keresnek.
6. Tartalomkezelő rendszer használata
Ne alapozza webhelyét statikus HTML-lapokra, ehelyett vásároljon egy megbízható tartalomkezelő rendszert (CMS - Content Management System), amely lehetővé teszi, hogy webhelyét fejlesztői közreműködés nélkül is frissíthesse. Ha sokszor frissít tartalmat, beruházása hamar megtérül.
7. Láthatóság biztosítása a keresőkben
Egy mellrákkal kapcsolatos tevékenységeket végző nonprofit nemzetközi csoport, a BreastCancer.org webhelyét a szervezet emblémájának, a Polly nevű figurának az óriási változata uralta, amelynek következtében a keresők nem találták meg a webhelyet. "Az áttervezés során Polly kisebb lett, és a nyitólap jobb felső sarkába került, miközben szöveg és szöveges hivatkozások kalauzolták a nem különösebben internetbarát látogatókat azokhoz az alapvető információkhoz, melyek reményében a webhelyet meglátogatták" - mondja Ilise Benun.
8. A webhely hozzáigazítása a vállalkozáshoz
Lehet, hogy az évek során fél tucatszor is megújította vállalkozását. Webhelye is követte e változásokat? Mi a helyzet a másodlagos csatornákkal vagy weblapokkal? "Sok vállalkozás apránként fejleszti webhelyét," - jegyzi meg Kevin McLaughlin, a Public/i nevű PR-vállalkozás munkatársa - "időről időre újabb rovatokkal bővítik a webhelyet, míg végül nem ugyanazt az üzenetet és pozícionálást fogja tükrözni a webhely egésze". Mindig bizonyosodjon meg arról, hogy a webhelyén megjelenő üzenetek összhangban vannak az offline marketingben megfogalmazott üzenetekkel.
9. Értékelések és sikertörténetek közzététele
Kérje meg törzsvásárlóit, hogy készítsenek értékelést, vagy adjanak engedélyt a vállalkozás szolgáltatásaival kapcsolatos elégedettségük és saját történetük közlésére.
A fenti ötletek segítséget nyújtanak online jelenléte felfrissítésében. A valódi tanács azonban igen egyszerű: ne kényelmesedjen el. Mindig fordítson kellő figyelmet webhelyére, ha vállalkozása irányt vált, vagy jelentősen nő.