2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jót tett a forró nyár és a labdarúgó világbajnokság a német élelmiszer-kereskedelemnek. Idén júniusban hetente 105 millió euróval többért adtak el élelmiszert és háztartási vegyi árut, mint az előző év hasonló időszakában. Az ACNielsen adatai szerint a teljes forgalom hat százalékkal nőtt ez év júniusában a tavalyi hatodik hónaphoz képest.

Különösen sok fogyott sós rágcsálnivalókból, amelyekért júniusban 90 millió eurót adtak ki a fogyasztók, majdnem 14 százalékkal többet, mint az előző évi hatodik hónapban. Mennyiségben ez 15 800 tonna snacket jelent. A kategórián belül legnépszerűbbnek a burgonya chips, a sós mogyoró és a ropi bizonyult.

A kánikulának köszönhetően a jégkrém-eladások is jelentősen emelkedtek, és a gyártók a VB-re kihozott speciális termékeikkel eltalálták a szurkolók ízlését. Csak az élelmiszer-kereskedelemben 152 millió euróért értékesítettek jégkrémet Németországban júniusban. Itt a növekedés 7 százalékos, a múlt év hatodik hónapjával szemben. Igaz, az első félévi, összesített jégkrém-tendencia így is 3 százalék mínuszt mutat a tavalyi első félévhez képest, mivel a hűvös német tavasz fékezte a keresletet.

A VB alatti meleg napok nagy győztesei közé tartozik az italgyártó szektor is. Alkoholmentes szomjoltó italokból ugyanis a német élelmiszer-kereskedelem 840 millió euró bevételre tett szert, ami 3 százalékkal haladja meg az előző évi hatodik hónap mutatóját. Közel 1,8 milliárd liter ásványvizet, kólát és egyéb szomjoltót vásároltak csak a boltokban.

Nem csak az élelmiszer-kereskedelem profitált a bajnokságból

A napozószerek szintén profitáltak a forró júniusból. Ebből a termékcsoportból közel 30 millió euró forgalmat ért el a kiskereskedelem. Összesen 6,4 millió csomagolási egységet (flakont, üveget, tubust) adtak el, szemben a tavaly júniusi 5,6 millióval. Az első félévi összesítés azonban itt is mínuszt mutat tavalyhoz képest. Az elmaradás mértéke 9 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!