2p

A magyar vásárlók majdnem kilencven százaléka használ internetes keresőket mielőtt egy terméket megvenne, a felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az online aukciós portálokon is megfordul; a vevők 3 százaléka viszont nem él egyik online lehetőséggel sem.

A Google és a TNS Infratest felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben, a vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával.

Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.

A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.

Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket, illetve szolgáltatást. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg.

A felmérésben ezer, 18 és 60 év közötti internetező vett részt, a kutatók 6.830 vásárlást elemeztek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!