2p

A Cadbury-Schweppes Plc-nél nyeresége 2006-ban nem fog olyan mértékben nőni a növekvő olaj- és nyersanyagárak miatt, mint ahogy azt korábban várták. Az nyersolaj ára 19 százalékkal nőtt ebben az évben New Yorkban az Iránnal való konfliktus miatt, mely megszakíthatja az export-kapcsolatot a világ negyedik legnagyobb olajkitermelője és az USA között. Mindez megmutatkozik a szállítási és műanyag-csomagolók előállítási költségeiben, mivel ezek az anyagok is olaj felhasználásával készülnek.

A cég vezére Todd Stitzer az elmúlt évi európai üdítő és kevésbé ismert termékei eladásából 2,2 milliárd dollárt használ fel, hogy olyan gyorsan növő piacokra törjön be, mint amilyen a lengyel rágógumi vagy az amerikai diétás üdítő piac. A csekély nyugat-európai kereslet azonban nehézkesen induló negyedévet eredményezett a vállalatnál.

A cég jelentős bevétel növekedésre számít ebben az idei évben a diétás üdítők egyesült államokbeli kereslet növekedésének köszönhetően. A cég elképzelései szerint az eladások volumenének el kellene érnie az 5 százalékos növekedési szintet szemben az eddigi 3 százalékossal. A Cadbury-Schweppes olyan üdítők gyártásába kezd, melyek kevesebb cukrot tartalmaznak és kalciummal vannak dúsítva. A vállalat 2009-től leállítotja cukros üdítőinek értékesítését az Egyesült Államok középiskoláiban, s helyettük sport italokat, teákat és ízesített vizeket fog forgalmazni.

A cég megválik kevésbé jelentős márkáitól

A vállalat korábban úgy döntött, eladja kisebb márkáit hogy terjeszkedni tudjon. Áprilisban a dél-afrikai üdítőgyártó egységétől vált meg 190 millió dollárért és ugyanebben a hónapban jelezte a Monkhill édesség és popkorn márkájának eladási szándékát is ez év végéig.

A vállalat részvényeinek ára 1,6 százalékkal esett vissza tegnap Londonban, így erre az évre már 8,5 százalékos csökkenést könyvelhet a cég - írja a Bloomberg.

Mendzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!