A cég vezére Todd Stitzer az elmúlt évi európai üdítő és kevésbé ismert termékei eladásából 2,2 milliárd dollárt használ fel, hogy olyan gyorsan növő piacokra törjön be, mint amilyen a lengyel rágógumi vagy az amerikai diétás üdítő piac. A csekély nyugat-európai kereslet azonban nehézkesen induló negyedévet eredményezett a vállalatnál.
A cég jelentős bevétel növekedésre számít ebben az idei évben a diétás üdítők egyesült államokbeli kereslet növekedésének köszönhetően. A cég elképzelései szerint az eladások volumenének el kellene érnie az 5 százalékos növekedési szintet szemben az eddigi 3 százalékossal. A Cadbury-Schweppes olyan üdítők gyártásába kezd, melyek kevesebb cukrot tartalmaznak és kalciummal vannak dúsítva. A vállalat 2009-től leállítotja cukros üdítőinek értékesítését az Egyesült Államok középiskoláiban, s helyettük sport italokat, teákat és ízesített vizeket fog forgalmazni.
A cég megválik kevésbé jelentős márkáitól
A vállalat korábban úgy döntött, eladja kisebb márkáit hogy terjeszkedni tudjon. Áprilisban a dél-afrikai üdítőgyártó egységétől vált meg 190 millió dollárért és ugyanebben a hónapban jelezte a Monkhill édesség és popkorn márkájának eladási szándékát is ez év végéig.
A vállalat részvényeinek ára 1,6 százalékkal esett vissza tegnap Londonban, így erre az évre már 8,5 százalékos csökkenést könyvelhet a cég - írja a Bloomberg.
Mendzsment Fórum