2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Korábban kezdődött a karácsonyi vásárlási láz, de kisebb az ajándékvásárlási kedv mint tavaly, derül ki az LG Electronics kutatásából. A megkérdezettek 47 százaléka ugyannyit, vagy kevesebbet tervez költeni elektronikai termékekre, átlagban 106 ezer forintot.

A tavalyi évhez képest idén valamivel hamarabb kezdték megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, 5-ből 2 vásárló már november közepén elindult az ajándékbeszerző körútra, azonban további 40 százalék csak december elején-közepén tervezi elkezdeni. Csak 6 százalékuk hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást, főként a 20-39 éves férfi korosztály, míg tavaly ez az arány 10 százalék volt.

A felmérésből kitűnik, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet hatására idén kisebb a vásárlási kedv, hiszen a válaszadók átlagosan 106 ezer forintot terveznek költeni a karácsonyi időszakban elektronikus termékekre, a tavalyi 127 ezer forinthoz képest.

Az LG kutatásából is kiderül, hogy 2008-hoz képest duplájára, 24 százalékra nőtt azok aránya, akik a szigorúbb feltételek ellenére, valamilyen áruhitelből vagy személyi kölcsönből fogják finanszírozni az ajándékvásárlást. 10-ből 6 vásárló készpénzzel vagy bankkártyával tervez fizetni a vásárolt elektronikai termékekért, 3-mal kevesebben, mint 2008-ban, míg hitelkártyát vagy bevásárlókártyát ugyanannyian használnak majd (12 százalék).

A felmérés változatlan eredményt hozott azon a téren, hogy milyen elektronikai cikkre költenek majd leginkább az emberek. Az idei év slágere újra a mobiltelefon lesz (24,1 százalék), ezt követik várhatóan a LCD és plazma TV-k (18,5 százalék), valamint a számítástechnikai kiegészítők – pendrive, memóriakártya (17,4 százalék).

A sorban csak ezután következnek a háztartási kisgépek (kávéfőző, vasaló, porszívó, kézi mixer), DVD lejátszók, digitális fényképezőgépek, mp3 és mp4 lejátszók. Az elmúlt évhez viszonyítva TV-t hasonló arányban terveznek vásárolni a megkérdezettek (2008: 18,7 százalék), mobiltelefont pedig idén többen fognak ajándékozni (2008: 19,4 százalék).

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!