A TV2 vezetőinek deklarált célja, hosszú ideje, hogy beérjék az RTL Klubot, ennek érdekében a rendszeresen változó vezetés mindig igyekezett valami újat hozni az elmúlt 10 évben. Azonban az előző garnitúra esetén előbb a német tulajdonosok bántak szűkmarkúan a válság miatt a pénzzel, majd a menedzsment kivásárlási akcióját követően a cég élén állók. Ezzel szemben a kormánypárti úthengernek köszönhetően ismét új kézbe kerülő TV2-hez számolatlan mennyiségű közpénz kerül (gyakran értelmetlen) állami reklámkampányok révén. Emellett a kábelszolgáltatóktól is komoly pénzt vasalhat be a két nagy kereskedelmi csatorna, ez pedig tovább bővíti a mozgásteret.
A nagyobb büdzsé persze nem feltétlen eredményez jó döntéseket, ezt jelezte tavaly ősszel a rosszemlékű valóságshowba oltott tehetségkutató, a Star Academy csúfos bukása. Mindez akkor azért volt különösen fájó a TV2 számára, mert piaci pletykák szerint minden idők egyik legdrágább műsorát készítette el a csatorna.
A tavaly őszi kudarcot követően úgy tűnt, a TV2 sokkal megfontoltabb stratégiát követ, hiszen nem tettek fel mindent egy lapra, illetve műsorra, hanem számtalan új programot indítottak. Ám úgy tűnik, egyelőre ez is kevés, hiszen a tavaszi műsorrendben szereplő formátumok közül több is csúfos bukással zárt. Ezek közé tartozott az eleve elvetéltnek tűnő Detektív Bt, amely egy hét után került le a műsorról, de Jakupcsek Gabriella békítő showjának a számairól sem igazán lehet pozitív megállapításokat tenni. És az egykor szép számokat hozó Született feleségek utódjaként beharangozott Született szobalányok nézettségi számait is leginkább blamaként lehet csak emlegetni. Az utóbbi hetekben az is visszafogta a TV2-t, hogy míg Majka az 50 milliós játszmával hozta a nézőket, és volt olyan hét, amikor a kereskedelmi célcsoportban a legnépszerűbb műsor lett, addig Till Atilla vetélkedője, az Annyit ésszel, mint erővel nem tudja még a csatorna átlagát sem hozni.
Ezzel szemben hétköznapokon ismét nagyon hasít az RTL Klub főzős vetélkedője. Annak idején a hétköznapi emberekkel forgatott Konyhafőnök is rendre kiváló számokat hozott, most a celebekkel felturbózott Konyhafőnök VIP is hasonlókép nagyon népszerű. Igaz, a saját korábbi csúcsait a műsor egyelőre nem veszélyezteti, hiszen a teljes lakosság körében messze van az 1 milliós nézettségtől. Más kérdés, hogy ezt a szintet az RTL Klub más műsora sem tudta megugrani, így a csatorna kényelmes vezető pozíciója mögött jórészt a TV2 vesszőfutása áll.
Andy Vajna csatornája ugyanis a hét első két napján soha nem tapasztalt mélységbe süllyedt, hiszen a múlt hétfőn főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban a tévét nézők közül átlagosan 20-ból egy ember (5,2% SHR) választotta, kedden pedig ettől is elmaradt (4,1% SHR) a csatorna. Szerdán Ördög Nóra műsora, a Vigyázat gyerekkel vagyok ismét a csatorna átlagánál sokkal jobban teljesített, ám csütörtökön ismét lejtmenet jött, hiszen 6 százalékos közönségarány alatt maradt az adó. Ezekkel a számokkal összevetve a vasárnapot, szinte hihetetlennek tűnik, hogy a készülékek előtt ülők negyede a TV2-t választotta. Ráadásul hiába lett az a jelszó, hogy csoportszinten fog a TV2 tarolni, az esti órákban továbbra sem tudják megközelíteni az RTL-csoportot.
A 13. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub (17,7% SHR) javított ugyan, de a hétvégén továbbra is gyenge. A TV2 (10% SHR) is növelni kezdte az egy héttel korábbiakkal összevetve az eredményét. A korábbiakhoz képest jól szerepelt a F+ (5,3% SHR), visszacsúszott viszont a Cool (4,4% SHR). Nem tudott látványosan javítani a középmezőny hátsó részében a Viasat3 (2,2% SHR) és a Duna TV (1,9% SHR) sem.
mfor.hu