A Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest olyan erős páros lett az évek során, melyeknek köszönhetően az úgynevezett főműsoridős (19-23 óráig) időszakban hétköznapokon verhetetlen lett az RTL Klub. A csatorna számára így azok a napok sokkal kritikusabbak tudnak lenni, amikor a népszerű duót pihentetni kell. Ezek leginkább a hétköznapokra eső ünnep, illetve a napok időnkénti tologatása miatti pihenőnapok. Az ilyen alkalmakkor a családi mozikban hasonló kínálattal előrukkoló két nagy kereskedelmi tévé között egy átlagos hétköznapnál rendre kisebb különbség alakul ki.
Hasonló forgatókönyvre lehetett számítani a mögöttünk hagyott 20. héten is, hiszen az első nap pünkösd miatt ünnep volt. Az utóbbi időben a Drágám add az életednek köszönhetősen fentebb kapaszkodó TV2 így is nagyjából 3 százalékponttal ért el jobb számokat, mint egy sima hétfőn. Az RTL Klub azonban egy jó filmválasztásnak köszönhetően meglepte a versenytársát és simán hozta a nézettségi versenyben a hétfőt. Ezt elsősorban annak köszönhették, hogy hét legnézettebb filmjével sikerült előrukkolniuk. A Sandra Bullock fémjelezte Nász-ajánlat című romantikus vígjáték a 18-49-es korosztályban még az utóbbi hónap bajnokát, a Nagy Duettet is lekörözte, igaz a teljes lakosságot tekintve más a celebek vetélkedése vitte a pálmát.
A bulvárhősök éneklős műsorából most szórták ki az egyik legmegosztóbb figurát, Berki Krisztiánt és párját Fésűs Nellit. A korábbi 1,5 milliós nézettségi csúcsokhoz képest a teljes népességben bő 100 ezer nézőt elvesztő show számára kihívás lesz, hogyan tartsák meg a nézőket a célegyeneshez közeledve. Berki Krisztián egyébként hiába volt a produkciók döntő többségében csapnivaló, az iránta táplált nézői ellenszenv biztos, hogy hozott olyanokat, akik őt szidni ültek le a műsor elé.
A múlt hét kapcsán érdemes elidőzni egy pillanatra a péntek esti válogatott mérkőzésnél is. Noha ez csak egy felkészülési mérkőzés volt, az egyre magasabbra csapó fociláz miatt arra lehetett számítani, hogy ez már a nézettségi számokon is visszatükröződik. Ezúttal azonban ez nem teljesült, a kereskedelmi célcsoportban még sikerült a top 50 műsorba kerülnie a focinak, a teljes lakosságnál viszont ez sem jött össze. Érdekes lesz, hogy az immár kevesebb mint egy hónap múlva startoló kontinensbajnokságon lesznek-e közszolgálati nézőcsúcsok, vagy esetleg kiderül, hogy még a válogatott meccsei is csak egy szűkebb réteg szórakozását jelenti.
70 éves az olasz legenda
A 20. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 20,4 százalékos volt, míg a TV2 rakétaként emelkedett, és 13,8 százalékos közönségarányt ért el. Ami a középmezőnyt illeti, az RTL-csoport kábeltévéi látványosan előretörtek.
Noha az év elején már jártak a most elért magasságokban, ám azt követően a tavasz folyamán egy hosszabb "gyengélkedést" láthattunk. Ha ezeket a számokat tudná tartani a F+ és a Cool, úgy különösen izgalmas lenne, hogy a TV2 által beharangozott adók mikor tudnak majd felzárkózni. Ezúttal ugyanis a F+ csatornát főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban átlagosan a nézők 6,3 százaléka nézte, míg a Cool esetén ez a mutató 6,2 százalékos volt. Ezekhez képest a Duna Tv és a Viasat messze leszakadva zárta a sort, mindkét csatorna 2,8 százalékos közönségarányt ért el.
mfor.hu